Plany włoskiego potentata z branży żeglugowej są jak zwykle ambitne. Reprezentujący firmę Emanuel Grimaldi zdradził podczas niedawnej konferencji, że firma planuje zamówić aż 6 nowych jednostek ro-ro. W kontrakcie mają się pojawić dodatkowe opcje uprawniające przewoźnika do rozszerzenia zamówienia o kolejne 4 statki.
Znanych jest już kilka szczegółów zamówienia, które mają zostać złożone w ciągu kilku nadchodzących tygodni. Zgodnie z planami, linia ładunkowa każdego z nowych statków wynosić ma 7300 metrów. Mają one też spełniać wyśrubowane normy środowiskowe. Wyposażone zostaną m.in. w baterie litowe (jedne z największym modeli na świecie), dzięki czemu wykonywanie manewrów w portach będzie się mogło odbywać bez użycia silników spalinowych.
„Pierwszy raz na świecie taki typ baterii zostanie zainstalowany na statku tej klasy” - powiedział Emanuel Grimaldi.
Dodatkowo na jednostkach mają pojawić się kolektory słoneczne, a także systemy napowietrzania wody, które zostaną zamontowane na kadłubach i pozwolą na ograniczenie tarcia, a tym samym przyczynią się do redukcji zużycia paliwa, co jest równoznaczne z zmniejszeniem poziomu emisji spalin. Na ograniczenie zużycia paliwa wpływ ma mieć również aerodynamiczny kształt kadłubów.
Pierwsze statki mają być gotowe w 2020 r.
PromySkat
Źródło: Grimaldi Group