Acciona Trasmediterranea (armator znany także jako Trasmediterranea) to lider na rynku hiszpańskich operatorów promowych oferujący połączenia między Hiszpanią i Afryką oraz Wyspami Balearskimi i Kanaryjskimi.
Jednostki obsługujące połączenia będące w ofercie Acciona Trasmediterránea to jedna z najnowocześniejszych i najlepiej wyposażonych flot w Hiszpanii. Statki Acciona Trasmediterránea wykorzystują najnowsze osiągniecia technologiczne w zakresie bezpieczeństwa i jakości swoich usług. Cała flota Acciona Trasmediterránea złożona jest bowiem z szybkich jednostek łączących przewozy cargo i pasażerów oraz konwencjonalnych promów o wyłącznie towarowej charakterystyce. Wszystkie statki zostały urządzone w wysokim standardzie i obejmują takie udogodnienia jak przestronne salony, słoneczne tarasy, baseny, bary i restauracje jak również kina na pokładzie.
Baleria jest wiodącym przewoźnikiem promowym w Hiszpanii obsługującym połączenia pomiędzy Balearami a kontynentalną częścią tego kraju. W ofercie tego operatora promowego znajdziemy codzienne połączenia między głównym lądem Hiszpanii a Balearami, jak również przeprawy poprzez Cieśninę Gibraltarską do Afryki Północnej.
Pod nazwą „Balearia” armator ten funkcjonuje dopiero od 1998 roku – wcześniej był znany jako Euroline Maritimes. W chwili obecnej flota liczy 25 jednostek promowych a do obsługi posiadanych połączeń Baleària zatrudnia około 1500 pracowników. Działalność tego podmiotu skupia się głównie na transporcie morskim zarówno pasażerów, jak i wszelkiego rodzaju ładunków.
Blue Star Ferries to jeden z większych przewoźników promowych w Grecji należące do Attica Group, która jest także właścicielem grupy SuperFast Ferries. Linie Blue Star Ferries rozpoczęły swoją działalność pod nazwą Strintzis Line, która została zmieniona na Blue Star (pol. Niebieska Gwiazda) w nawiązaniu do koloru morza oraz barw greckiej flagi.
Blue Star Ferries, to przewoźnik promowy dysponujący nowoczesną i luksusową flotą, realizujący liczne połączenia między głównym lądem Grecji a licznymi wyspami greckimi takimi jak: Wyspy Jońskie, Korfu, Kreta, Dodekanez oraz Cyklady oraz między Grecją i Włochami we współpracy z Superfast Ferries.
Brittany Ferries jest wiodącym bretońskim operatorem promowym w zachodniej części kanału La Manche.
Ten przewoźnik promowy oferuje całą gamę różnorodnych przepraw, która w połączeniu z liczbą obsługiwanych przez niego portów (Santander, Bilbao, Plymouth, Cork i Cherbourg), tworzy siatkę połączeń o skali niespotykanej w tym rejonie Europy.
Caledonian MacBrayne to jeden z najstarszych na świecie operatorów promowych i jeden z najważniejszych armatorów działających w Szkocji. Promy tego przewoźnika każdego dnia obsługują tysiące pasażerów podróżujących pomiędzy Szkocją oraz wyspami położonymi w archipelagu Hebrydów.
Historia przedsiębiorstwa sięga 1851 r. Początkowo była to prywatna firma, która w ramach firmy David Hutcheson & Co oferowała połączenia parowcami do Hebrydów Zewnętrznych i Wewnętrznych. Bardzo szybko stała się jednym z najważniejszych operatorów oferujących przewozy pasażerskie i towarowe w tym regionie. W 1878 r. firma przeszła w ręce Davida MacBrayne'a. Przez lata zmieniała się struktura własnościowa przedsiębiorstwa, którego udziały dziś w całości należą do państwa.
Główna siedziba armatora znajduje się w Luksemburgu w roku 1928. Posiada 20 promów które są przeznaczone dla ruchu ro-ro. Połączenia, które oferuje to Belgia/Holandia – Wielka Brytania/Portugalia a także promy do Irlandii. W ofercie jest 115 rejsów tygodniowo.
Color Line AS jest największym norweskim armatorem, a zarazem jednym z największych europejskim przewoźników promowych, lini promowe zostały założone w 1990 roku poprzez połączenie dwóch największych operatorów promowych linii Jahre Line oraz Norway Line.
Operator promowy Color Line AS, z siedzibą w norweskim Oslo z dumą obsługuje pasażerów oraz fracht w 4 różnych krajach oraz 7 różnych portach pomiędzy którymi regularnie kursuje 6 luksusowych promów na połączeniach między Norwegią a Niemcami, Szwecją i Danią.
Condor Ferries jako operator promowy zapewnia połączenia między Anglią, Wyspami Normandzkimi a Francją, oferując rejsy z Weymouth Jersey i Guernsey przez cały rok, które ostatecznie łączą się St.Malo we Francji.
Poprzez szybką obsługę ładunków promowych pomiędzy UK, Wyspami Normandzkimi i francuskim portem ST. Malo, Condor Ferries zapewnia ważne ogniwo dostaw dla różnego rodzaju produktów świeżych i mrożonych, w tym również usługi. Doskonale nadaje się do niemal każdego rodzaju przewozów.
Corsica Sardinia Ferries jest głównym przewoźnikiem kursującym na Elbe, Korsyke i Sardynie z Włoch i Francji.
Operator promowy CORSICA Sardinia Ferries, z siedzibą w włoskiej Corsyce został utworzony w 1967 roku i pierwotnie funkcjonował pod nazwą Corsica Line oferując przewozy promem Corsica Express.
Destination Gotland jako jeden z najważniejszych szwedzkich armatorów, oferuje transport najnowocześniejszymi i najszybszymi jednostkami pomiędzy miastami Nynäshamn i Oskarshamn a miejscowością Visby położoną na wyspie Gotlandia.
Linie promowe Destination Gotland zostały założone w 1998 roku. Początkowo 75% udziałów firmy należało do przedsiębiorstwa Rederi Ab Gotland, a pozostałe 25% - do przewoźnika promowego Silja Line. W styczniu 1999 roku Silja Line odsprzedało swoje udziały firmie REDERI AB Gotland, która została w ten sposób jedynym właścicielem Destination Gotland. W związku z tym przejęciem zmieniono wówczas system rezerwacji na trasach należących do tego operatora.
Eckerö Line jeden z najważniejszych fińskich armatorów, zapewniający regularne połączenia najnowocześniejszymi i najszybszymi jednostkami pomiędzy Estonią a Finlandią.
Linia Eckero Line jest w 100% własnością Eckero Rederiaktiebolaget.
W roku 1992 przedsiębiorstwo Rederiaktiebolaget Eckerö i firma Birka Line - armator z Wysp Alandzkich założyły wspólnie linie Eestin Linjat. Posiadany przez nie prom "MS Alandia" został wprowadzony na szybko rozwijające się połączenie z Tallinna do Helsinek.
Ferrovie dello Stato – włoskie przedsiębiorstwo o charakterze państwowym, zarządzająca przede wszystkim infrastrukturą kolejową we Włoszech. Została założona w 1905r. w Rzymie; obecnie zatrudnienie znajduje w niej prawie 100 tys. osób.
Finnlines - Finnlines Oy jest fińskim operatorem żeglugowym, który oferuje przewozy pasażerskie na Morzu Bałtyckim, jak również frachtowe w Europie Północnej. Od 2006 roku armator Finnlines jest częścią Grimaldi Group z Włoch, jednego z największych na świecie operatorów statków ro-ro oraz największych autostrad morskich w Europie zarówno dla pasażerów jak i przewozów frachtowych. Finnlines jest także posiadaczem marek Polfin Line, Trans-Russia Express i operatora portowego Finnsteve.
W roku 1947 został założony Finnlines jako przedsiębiorstwo zależne Merivienti Oy, przedsiębiorstwa, powstałego wcześniej w tym samym roku przez Enso-Gutzeit i fińską agencją rządową Kansaneläkelaitos, z zadaniem operowania na trasie z Finlandii do Stanów Zjednoczonych.
Fjord Line jest wiodącym przewoźnikiem promowym na Bałtyku w połączeniach między Danią a Norwegią obsługując promy do Norwegii. Operator promowy Fjord Line, z siedzibą w norweskiej Bergen został utworzony w 1993 roku i od tamtej pory nieustannie rozwija się poszerzając zarówno flotę morską jak i infrastrukturę na lądzie.
Fjord Line obsługuje pasażerów oraz fracht między Norwegią i Danią na trasie Hirtshals - Kristiansand, Hirtshals - Stavanger - Bergen oraz Hirtshals – Langesund, tuż po fuzji pod koniec 2007 roku armatorów Fjord Line i Master Ferries w celu przejęcia całkowitej dominacji połączeń promowych na tych trasach. Jest to ponad 20% ruchu pasażerskiego na morzu między Norwegią a krajami europejskimi.
Jeśli przewozimy ładunek z okolic Lyonu do Turynu, ten tunel będzie dla strzałem w dziesiątkę. Łączy on francuskie Modane z włoską Bardonecchią, czyli krótko mówiąc – przebiega pod przełęczą Col du Frejus (Alpy Kotyjskie)
Grimaldi Lines jest wiodącym przewoźnikiem promowym na Morzu Śródziemnym w połączeniach między Hiszpanią, Francją, Tunezją, Maltą, Grecją i Włochami.
Ten śródziemnomorski operator promowy należący do grupy Grimaldi Group, z siedzibą we włoskim Napoli został utworzony w 1945 roku i od tamtej pory z dumą oferuje regularne połączenia promowe pomiędzy portami Tulon Brégaillon i Civitavecchia Rzym, łącząc dwa najpiekniejsze regiony Morza Śródziemnego, zapewniając alternatywę dla zatłoczonych dróg transalpejskich dla pasażerów, samochodów osobowych, frachtów i wagonów kolejowych.
Irish Ferries to operator promowy świadczący zarówno usługi pasażerskie jak i cargo między Irlandią a Wielką Brytanią oraz Irlandią a Francją. Połączenia, które oferuje armator to Dublin-Holyhead; Rosslare-Pembroke; Dublin-Cherbourg. Działa na rynku promowym od 1973 roku
Armator może pochwalić się największym promem ROPAX (MV Ulysses) pływającym na Morzu Irlandzkim.
Steam Packet Ferries oferuje regularne połączenia promowe między Douglas i Heysham, Liverpoolu, Belfaście i Dublinie.
Poprzez szybką obsługę ładunków promowych Steam Packet Ferries zapewnia ważne ogniwo dostaw dla różnego rodzaju przewozów pasażerskich i towarowych.
Steam Packet Ferries posiada bardzo nowoczesną flotę, która obecnie składa się z czterech statków.
Jadrolinija to chorwacki operator żeglugi białej, których promy kursują pomiędzy Włochami i Chorwacją po Adriatyku oraz między wyspami chorwackimi. Jadrolinija obsługuje też połączenia na chorwackie wyspy Korcula lub Hvar z portów na Wybrzeżu Dalmatyńskim: Split, Rijeka, Sobra. Jadrolinija oferuje również połączenia pomiędzy Chorwacją a włoską Anconą oraz Bari.
Spółka Lakeway Link powstała w 2023 r. i jest w równej części własnością firmy Wallenius oraz Greencarrier. Misją firmy jest zaoferowanie skutecznej i bardziej zrównoważonej alternatywy dla transportu drogowego między Europą kontynentalną a centralnym regionem Szwecji.
Minoan Lines jest jednym z dominujących operatorów promowych na rynku przepraw pasażerskich w Grecji, oferującym przeprawy pomiędzy Pireusem i Kretą oraz połączenia na Morzu Adriatyckim.
W 1972 roku na Krecie powstała linia promowa MINOAN LINES. Głównym udziałowcem jest znana, włoska linia promowa Grimaldi Lines.
Moby Lines S.A. to włoski przewoźnik promowy oferujący regularne połączenia przez Morze Liguryjskie, Morze Tyrreńskie i Morze Śródziemne z Włoch i Francji na wyspy Korsyka, Sardynia i Elba.
Moby Lines zostało założone w 1959 roku pod nazwą Navigazione Arcipelago Maddalenino (w skrócie NAVARMA) przez Achille Onorato. Firma zapoczątkowała swoją działalność oferując serwis połączeń pomiędzy Sardynią a wyspami leżącymi u jej wybrzeży przy pomocy małego promu "M/S Maria Maddalena" zakupionego w Danii.
Właśnie tędy prowadzi najkrótsza droga z Paryża do Rzymu. Tunel ten przebiega pomiędzy miejscowościami Chmonix (FR) i Courmayeur (IT), i z tego względu jest to główna trasa transportowa między Francją a Włochami – koncentruje się tu 80% przewozów.
Montenegro Lines to BARSKA PLOVIDBA AD spółka akcyjna z siedzibą w barze. Spółka została utworzona w celu wykonywania przewozów morskich obsługujących połączenia przez Adriatyk, pomiędzy Włochami a Czarnogórą oraz działań spedycji międzynarodowej itp.
Armator NorthLink Ferries działa w ramach szkockiej spółki akcyjnej Serco Ltd. Obsługuje połączenie z Aberdeen do Lerwick (co jakiś czas prom cumuje również w Kirkwall) oraz ze Scrabster na północnym wybrzeżu Szkocji do Stromness na Orkadach.
Most Øresund jest najdłuższą budowlą łączącą dwa państwa na świecie. Jego całkowita długość wynosi 14km; obejmuje most, sztuczną wyspę oraz tunel. Pojazdy, przeprawiające się przez Øresund, poruszają się dwiema dwupasmowymi jezdniami. Do dyspozycji podróżujących pozostają również pociągi, kursujące na dwóch torach kolejowych. Droga biegnąca przez most wchodzi w skład trasy europejskiej E20.
P&O Ferries jest jedną z najstarszych i najsilniejszych linii promowych w Europie. P&O Ferries sięga tradycjom z roku 1837, co daje mu 175 lat morskiej tradycji promowej. Wraz z wiekiem zyskał silną pozycję na rynku dzięki solidnej obsłudze pasażerskiej i frachtowej oraz dbając mocniej o ochronę środowiska.
W ciągu roku P&O Ferries przewozi ponad 1.85 miliona jednostek frachtowych na 10 różnorodnych liniach pomiędzy Wielką Brytanią a Francją, Belgią, Holandią, Irlandią i Hiszpanią.
Polska Żegluga Bałtycka znana powszechnie jako POLFERRIES, jest największym polskim przewoźnikiem promowym. Armator istnieje na rynku od 31 stycznia 1976 roku, jako państwowe wielozakładowe przedsiębiorstwo morskie, które miało zajmować się przewozami pasażersko - turystycznymi na morzu, usługami hotelowo - gastronomicznymi, turystycznymi i rozrywkowymi, morską, przybrzeżną i śródlądową żeglugą towarową, przeładunkami w małych portach morskich w Kołobrzegu, Darłowie, Ustce, Łebie, obsługą agencyjną przedstawionych powyżej zadań, a także działalnością budowlaną i remontową. Stosownie do różnorodności zakresu prac, utworzono wowczas w przedsiębiorstwie zakłady produkcyjne i usługowe.
RAlpin to pochodzące ze Szwajcarii przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań dla transportu intermodalnego. Firma posiada bogatą ofertę przewozów kolejowych w systemie RoLa. W ramach tej odmiany transportu towarowego pojazdy ciężarowe (np. ciągniki siodłowe z naczepami lub przyczepami) transportowane są liniami kolejowymi za pomocą specjalnie przystosowanych do tego celu wagonów. Ten rodzaj transportu jest szczególnie popularny w północnej części Włoch, w Szwajcarii, Austrii i Niemczech. To właśnie te kraje stanowią główny obszar działalności firmy RAlpin. Rodzaj transportu oferowany przez szwajcarskiego przewoźnika stanowi szybką i wygodną alternatywę szczególnie tam, gdzie transport drogowy jest utrudniony albo niemożliwy, a także w krajach, w których regulacje sprawiają, że korzystanie z podobnych rozwiązań staje się koniecznością – tak jest zwłaszcza w Szwajcarii.
Scandlines jest jednym z największych niemieckich armatorów, założonym w 1998 roku poprzez połącznie dwóch największych operatorów promowych z Danii oraz Niemiec (Scandlines Deutschland GmbH i Scandlines Danmark A/S)
Scandlines pływa obecnie tylko na trzech krótkich trasach pomiędzy Danią, Niemcami i Szwecją, oferując transport najnowocześniejszymi i najszybszymi jednostkami pasażerskimi i frachtowymi w obrębie Morza Bałtyckiego.
SMYRIL LINE - Linia promowa powstała w 1982 roku i jest dziś międzynarodowym przedsiębiorstwem z siedzibą na Wyspach Owczych, Islandii, Niemiec i Danii.
Przewoźnik morski obsługuje połączenia towarowe oraz pasażerskie na Północnym Atlantyku.
Głównym i przede wszystkim strategicznym planem armatora na najbliższe lata jest wzrost sprzedaży usług na najważniejszych rynkach, do których należą Niemcy, Dania i Wyspy Owcze.
Jednostke Norrona unowocześniono w styczniu 2009, która obsługuje Smyril Line. Dzięki temu polepszyły się warunki pasażerów jak i znacznie zmniejszono pojawiające się opóźnienia na trasie. Armator oferuje atrakcyjne pakiety biletowe do krajów skandynawskich, w tym na Wyspy Owcze i Islandię połączone z możliwością wykupienia licznych wycieczek, które gwarantują niezapomniane przeżycia.
STENA LINE to największa europejska sieć połączeń promowych, łącząca kluczowe porty i drogi w Europie.
Sieć połączeń promowych STENA LINE stanowi idealne narzędzie dla europejskiego transportu towarowego oraz przepraw pasażerskich. Różnorodność promów i połączeń umożliwia wybór najkorzystniejszych tras. Armator oferuje swoje usługi między innymi w krajach skandynawskich, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce.
Ten most łączy dwie duńskie wyspy: Nyborg i Korsør. W 1998r. zastąpił przeprawę promową, która do tej pory była jedyną możliwością przedostania się z jednej wyspy na drugą. Prom płynął ok., 90min, natomiast pokonanie tego mostu o średniej długości 17km, zajmuje obecnie 10-15min.
Superfast Ferries jeden z najważniejszych greckich armatorów, oferuje transport najnowocześniejszymi i najszybszymi jednostkami pomiędzy Włochami a Grecją.
Linie promowe zostały założone w 1993 roku przez Periclesa Panagopulosa oraz Alexander Panagopulosa. Wraz z operatorem promowym Blue Star Ferries, który obsługuje połączenia pomiędzy wyspami greckimi na Morzu Egejskim, tworzą Atticę Group. Od roku 2011, po zawarciu sojuszu z Anek Lines wspólnie obsługują strategiczne połączenia na Morzu Adriatyckim.
Tallink / Silja Line jest wiodącym przewoźnikiem promowym w północnej części Bałtyku w połączeniach między Finlandią i Estonią. W późniejszych latach rozszerzył swoją działalność o przeprawy do Szwecji, Łotwy, Alandy i Litwy.
Silja Line jest fińskim operatorem przewozów promowych. Obecnie należy do estońskiego przedsiębiorstwa AS Tallink Group. Spółka niegdyś nosiła nazwę Silja Oy - obecnie Tallink Silja Oy i jest spółką zależną Tallink Grupp.
Tirrenia jest wiodącym przewoźnikiem promowym na Morzu Tyrreńskim w połączeniach między Włochami, Sardynią i Sycylią oraz między Włochami i Albanią.
Tirrenia obsługuje zarówno fracht jak i pasażerów, przeprawiających się w obrebie bardzo szerokiej sieci połączeń pomiędzy kontynentalną częścią Włoch a Sardynią i Sycylia, położonymi w pobliżu Półwyspu Gargano wyspami Tremiti oraz Albanią.
Transfennica jest europejskim przedsiębiorstwem żeglugowym należąca do fińskiego armatora z siedzibą w Helsinkach w Finlandii, obsługującym szybkie serwisy liniowe. W skład floty wchodzi 14 nowoczesnych wielozadaniowych jednostek ro-ro oferujących najkrótsze czasy rejsów pomiędzy portami Morza Północnego i Bałtyku.
Niezawodność, wysoka jakość usług oraz ochrona środowiska - to zasady, na których prywatna grupa żeglugowa TT-Line od ponad 50 lat buduje swoją działalność, oferując szybkie i niedrogie połączenia promowe przez Bałtyk pomiędzy Niemcami, Polską a Szwecją, eksploatując 6 nowoczesnych i przyjaznych środowisku statków typu ro-pax.
Ukraiński armator "Ukrferry" od 18 lat zajmuje się przewozami morskim w regionie Morza Czarnego, prze ten czas firma zajęła wiodącą pozycję w ukraińskiej branże morskiej.
UNITY LINE jest najmłodszym polskim operatorem promowym działającym na rynku Bałtyckich przewozów promowych. Spółka kontrolowana jest w całości przez polskie podmioty gospodarcze, a w ramach prowadzonej działalności zajmuje się profesjonalnym zarządzaniem statkami morskimi oraz działalnością turystyczną i transportową.
Od 1995 roku UNITY LINE eksploatuje promy na linii Świnoujście-Ystad. Obok największego i najnowocześniejszego w polskiej flocie promu POLONIA, w zarządzie operatora pozostają jeszcze dwie jednostki samochodowo-kolejowe: JAN ŚNIADECKI i MIKOŁAJ KOPERNIK oraz zakupiony w 2004 roku prom ładunkowo-pasażerski GRYF.
Ventouris Ferries przewoźnik promowy specjalizuje się w polaczeniach miedzy Włochami a Grecją oraz między Włochami a Albanią.
Ventouris Sea Lines został założony w 1987 roku przez Evangelosem Κ. Ventouris.
Armator pływa do Bari przez Corfu i Igoumenitse, Durres do Zante i Sami.
Ventouris Ferries posiada bardzo nowoczesną flotę, która obecnie składa się z 4 statków.
Viking Line jest wiodącym przewoźnikiem promowym na Bałtyku w połączeniach między Szwecją Finlandią, Estonią i Wyspami Aladzkimi. Operator promowy Viking Line, z siedzibą w fińskim Mariehamm – stolicy Wysp Alandzkich został utworzony w 1959 roku. Obsługuje pasażerów oraz fracht w północnej części Bałtyku pomiędzy Helsinkami i Sztokholmem a Tallinem poprzez Wysp Alandzkie.
Virtu Ferries to jeden z przewoźników promowych oferujących połączenia promowe między Maltą i Sycylią.
Istnieje na rynku od 1988 roku, oferując szybkie połączenia z Valetty do Pozzallo i Catanii.
Virtu Ferries operuje flotą czterech nowoczesnych szybkich promów. Na pokładach super szybkich i nowoczesnych statków znajdują się restauracje, bary, kawiarnie, basen, kasyno, sklepy, pomieszczenia z dostępem do WIFI oraz wygodne kabiny. Jednorazowo mogą pomieścić od 266 do 800 pasażerów oraz od 100 do 400 samochodów.
Wasaline to fiński armator, który został założony w 1948r. Zaprzestał jednak samodzielnej działalności w 1993r., kiedy to został wcielony do spółki Silja Line. Specjalizuje się w przewożeniu pasażerów i samochodów między Finlandią a Szwecją - przez Zatokę Botnicką (Gulf of Bothnia).
Wightlink jest brytyjskim przewoźnikiem promowym z ponad stuletnim doświadczeniem. Oferuje transport najnowocześniejszymi i najszybszymi jednostkami pomiędzy Anglia a Wyspa Wight, zapewniając dogodne przeprawy przez cieśninę Solent. Obsługuje zarówno turystów, jak i tych dojeżdżających do pracy. Całkowity czas przeprawy katamaranem to tylko 20 minut. Przeprawa wraz z autem promem nieco dłuższa - 0:40 – 0:45h.
Każdego roku Wightlink transportuje ponad 5 mln pasażerów.