STENA LINE to największa europejska sieć połączeń promowych, łącząca kluczowe porty i drogi w Europie.
Sieć połączeń promowych STENA LINE stanowi idealne narzędzie dla europejskiego transportu towarowego oraz przepraw pasażerskich. Różnorodność promów i połączeń umożliwia wybór najkorzystniejszych tras. Armator oferuje swoje usługi między innymi w krajach skandynawskich, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce.
Operator obecnie posiada nowoczesną flotę 37 promów oraz rozległą siatkę połączeń składającą się z 22 linii promowych w Europie Północnej. Obecnie STENA LINE zatrudnia około 6000 pracowników, z których dwie trzecie to załogi promów. Siedziba główna firmy znajduje się w Goteborgu.
STENA LINE uzyskała silną pozycję rynkową, a także znaczne udziały we wszystkich sektorach rynku, poprzez ciągły rozwój swoich produktów i usług.
Działalność STENA LINE zorganizowana jest w trzech obszarach wyodrębnionych według położenia geograficznego: Skandynawia, Morze Irlandzkie oraz Morze Północne.
STENA LINE stara się spełniać oczekiwania zarówno wszystkich klientów, jak i rynku transportu morskiego. Dzięki ciągłemu wprowadzaniu nowych produktów i usług zarówno dla operatorów frachtu, jak i ruchu pasażerskiego, oferuje przede wszystkim bezpieczne i efektywne przewozy morskie w powiązaniu z usługami portowymi, tak aby zapewnić:
W 2010 roku z oferowanych usług STENA LINE skorzystało 15,1 miliona pasażerów. W tym samym czasie zostało przetransportowano 3,2 miliona samochodów osobowych oraz 1,6 miliona jednostek frachtowych.
STENA LINE w skrócie:
W roku 2012 Stena Line przejęła od armatora Scandlines połączenia Trelleborg - Rostock, Sassnitz - Trelleborg, Travemunde - Liepaja, Travemunde - Ventspils oraz Nynashamn - Venstspils. Grupa Stena line rozszerza swoja sięć połączeń równiez o inne regiony Świata. Obecnie oferuje połączenia promowe na Morzu Czarnym pomiędzy portami Ilyichevsk (Ukraina) a Derince (Istambuł Turcja) oraz od marca 2013 pomiędzy południowo koreańskim Sokcho oraz rosyjskimi portami Władywostokiem i Zarubino.
Połączenie Z | Połączenie DO | Czas przeprawy |
---|---|---|
Belfast | Cairnryan | 2:15h |
Belfast | Liverpool | 7:50h - 8:30h |
Belfast | Heysham | 8:15h |
Cairnryan | Belfast | 2:15h |
Cherbourg | Rosslare | 17:00h |
Dublin | Holyhead | 3:15h - 3:30h |
Dublin | Liverpool | 0h |
Fishguard | Rosslare | 3:15h - 4:15h |
Frederikshavn | Goteborg Masthugget | 3:15h |
Gdynia | Karlskrona | 9:30h - 12:00h |
Goteborg Majnabbe | Kiel | 14:30h - 15:30h |
Goteborg Masthugget | Frederikshavn | 3:15h |
Grenaa | Halmstad | 4:25h - 5:15h |
Halmstad | Grenaa | 4:20h - 4:25h |
Harwich | Hoek van Holland | 7:00h - 8:00h |
Harwich | Rotterdam | 8:00h - 9:00h |
Heysham | Belfast | 8:15h |
Hoek van Holland | Killingholme | 11:00h |
Hoek van Holland | Harwich | 7:00h - 8:00h |
Holyhead | Dublin | 3:15h |
Immingham | Esbjerg | 18:50h |
Karlskrona | Gdynia | 9:45h - 12:15h |
Kiel | Goteborg Majnabbe | 14:30h - 15:30h |
Killingholme | Hoek van Holland | 11:00h |
Liepaja | Travemünde | 27:00h - 27:30h |
Liverpool | Belfast | 7:50h - 9:00h |
Nynashamn | Ventspils | 10:00h - 12:00h |
Rosslare | Fishguard | 3:15h |
Rosslare | Cherbourg | 17:00h |
Rostock | Trelleborg | 5:30h - 8:05h |
Rotterdam | Harwich | 8:00h - 9:00h |
Travemünde | Liepaja | 27:00h |
Trelleborg | Rostock | 6:00h - 8:00h |
Ventspils | Nynashamn | 10:00h - 12:00h |