Zaopatrzenie statku w ekologiczne paliwo LNG odbyło się terminalu Skangas Pori LNG w Finlandii. W ten sposób zaczęto realizować postanowienia umowy, która podpisana została w październiku ub. r. Estoński armator podjął wówczas decyzję, że firmami, które będą dostarczać gaz dla pierwszego we flocie Tallink promu zasilanego gazem, będą estońskie Eesti Gaas, a w Finlandii przedsiębiorstwo Skangas.
Megastar zaopatrzony jest w dwa stalowe zbiorniki, które usytuowane są pod poziomem pokładu trzeciego. Mogą one pomieścić w sumie 600 metrów sześciennych paliwa.
Terminal w Pori został uruchomiony niedawno, zaledwie we wrześniu 2016 r. Zgodnie z planem, będzie on zaopatrywał w paliwo firmy z branży żeglugowej oraz zajmujące się transportem drogowym.
„Jesteśmy szczęśliwi, że Megastar znajduje się już w gotowości operacyjnej i że możemy zaopatrywać tę jednostkę w LNG – paliwo, które ma świetne środowiskowe właściwości, gdy chodzi m.in. o dwutlenek siarki, cząstki stałe, tlenek azotu czy dwutlenek węgla” - powiedział reprezentujący Skangas Tommy Mattila
Prom Megastar będzie miał 212 metrów długości, a na pokład będzie mógł przyjąć 2800 pasażerów. Jednostka zacznie kursować na trasie Tallin-Helsinki 29 stycznia. Będzie to jeden z najnowocześniejszych promów na Morzu Bałtyckim. Armator przyznał, że mimo podniesienia komfortu podróży wraz z wprowadzeniem do floty promu Megastar, ceny biletów pozostaną na dotychczasowym poziomie.
PromySkat
Źródło: LETA/BNS