Armator, który właśnie pochwalił się swoim sukcesem, został doceniony w związku z uruchomieniem promu Berlin, który w ubiegłym roku zaczął obsługiwać popularną trasę Rostock-Gedser. Jest to ekologiczny i ekonomiczny prom o napędzie hybrydowym, który został zaprojektowany z uwzględnieniem uwarunkowań panujących na trasie. To pozwoliło na zwiększenie efektywności serwisu.
Jak uzasadniono w werdykcie, “prom Berlin jest pierwszym prawdziwym promem hybrydowym typu ro-pax, który może korzystać jedynie z baterii, gdy przebywa na terenie portu, co znacząco wpływa na ograniczenie poziomu hałasu i oddziałuje na jego profil środowiskowy”.
Berlin jest jednym z dwóch nowoczesnych promów Scandlines, które w ub. r. pojawiły się na trasie Rostock-Gedser. Obok niego linię tę zaczęła też obsługiwać siostrzana jednostka Copenhagen. Oba promy korzystają z napędów stanowiących połączenie tradycyjnego napędu Diesla z systemem zasilania bateriami elektrycznymi.
Nie jest to pierwsze wyróżnienie Shippax Award, z którego cieszą się przedstawiciele Scandlines. W 2014 r. firma została uhonorowana tym samym laurem. Wówczas doceniono konwersję promu Prinsesse Benedikte, który z promu zasilanego tradycyjnym napędem Diesla stał się jednostką hybrydową.
„Scandlines nie kryje dumy z tego, że ta ciesząca się międzynarodowym uznaniem organizacja zdecydowała się wskazać prom Berlin jako laureata tej prestiżowej nagrody” - powiedział Morten Haure-Petersen ze Scandlines. „Jury wyróżniło w ten sposób nasz wybór dotyczący systemu napędu hybrydowego, zoptymalizowany kadłub promu Berlin, a także unikatowy i nowoczesny projekt stref dedykowanych pasażerom”.
Tegoroczna gala przyznania nagród miała miejsce na pokładzie promu La Superba, należącego do Grandi Navi Veloci. Wyróżnienie Shippax Award przyznawane jest od 1999 r. W ten sposób promowane są nowe promy, jednostki ro-ro oraz statki wycieczkowe, w których zastosowane zostały nowatorskie z punktu widzenia branży rozwiązania.
PromySkat
Źródło: Scandlines