Likwidacja uszkodzeń odbywa się w gdańskiej stoczni „Remontowa”. To właśnie tam 11 marca ok. godziny 18:00 doszło do przechylenia statku na lewą burtę. W ciągu ostatnich tygodni zespół składający się z ekspertów oceniał zakres uszkodzeń. Po dokonaniu ekspertyzy rozpoczął się proces naprawy promu. Jednostka pozostanie w stoczni jeszcze przez trzy miesiące.
To oznacza, że pobyt statku Prinsesse Benedikte w Gdańsku znacznie się przedłuży. W czasie gdy doszło do incydentu, prom kończył zaplanowany, trzytygodniowy pobyt w stoczni „Remontowa”, podczas którego został wyposażony m.in. w nowy silnik, nowy system radarów oraz wentylację, a także scrubbery.
Prinsesse Benedikte jest jednym z czterech promów pasażerskich obsługujących połączenie Puttgarden-Rødby. W czasie nieobecności promu Prinsesse Benedikte, pozostałe trzy statki - Prins Richard, Schleswig-Holstein i Deutschland będą wypływać z Puttgarden i Rødby co 40 minut. Zwiększona została też częstotliwość kursowania promu towarowego Holger Danske. Armator poinformował równocześnie o wyczarterowaniu od HH-Ferries promu Mercandia VIII, który od 8 kwietnia w godzinach szczytu od wtorku do piątku będzie zajmował się przewozem pojazdów ciężarowych.
Scandlines to firma, która powstała w 1998 r. Przewoźnik oferuje połączenia pomiędzy Niemcami, Danią i Szwecją. W ubiegłym roku armator przewiózł 11,1 miliona pasażerów i 2,5 miliona pojazdów.
Scandlines jest strategicznym partnerem PromySkat. Rezerwacji na połączenia oferowane przez popularnego armatora można dokonywać poprzez nasz serwis.
PromySkat
Źródło: Scandlines