Termin zakończenia budowy przewidywany jest na wiosnę 2015 roku. W budowę tych jednostek zostanie zaangażowana duża liczba podwykonawców i pracowników - dla porównania szacuje się, że jeden człowiek wykonałby tę pracę w przeciągu 1000 lat.
Nowe promy będą podwójnie zakończone, a ich budowa pozwoli na wykorzystanie jednostek również na trasie Puttgarden (Niemcy) - Rødby (Dania). Każdy statek będzie mógł pomieścić 1300 pasażerów i 72 pojazdy ciężarowe lub 382 samochody osobowe. Promy będą zasilane ekologicznym LNG zamiast tradycyjnego ciężkiego paliwa, przez co przyczynią się do zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w powietrzu. Również emisja azotu, CO2 i cząstek stałych będzie znacznie zredukowana, a emisja siarki będzie praktycznie zerowa. Latem tego roku armator Scandlines i STX Finland Oy podejmą negocjacje w ramach LOI w celu osiągnięcia ostatecznego porozumienia i podpisania umowy o realizacji kontraktu.
żródło: Scandlines