Gdańska stocznia „Remontowa” wygrała niedawno kontrakt, na mocy którego przebuduje dwa statki należące do BC Ferries. Polskie zakłady zostały wybrane po długim procesie. Latem ub. r. ogłoszono skróconą listę firm, które mają szansę na realizację zlecenia. Poinformowano wówczas, że brane pod uwagę są stocznie w Kolumbii Brytyjskiej (prowincja Kanady), Włoch i Polski. Gdańska stocznia odniosła ostateczny triumf.
Dwie jednostki, które przejdą remont, to olbrzymie Spirit of British Columbia i Spirit of Vancouver, które mają po 168 metrów długości, a na pokład mogą zabrać po 2100 pasażerów. Jednostki, które zostały zbudowane w latach 1993-1994, przejdą nie tylko remont i zostaną dostosowane do obecnych standardów. Warty 140 milionów dolarów kanadyjskich (106 milionów dolarów amerykańskich) kontrakt przewiduje też adaptację promów do zasilania typu dual-fuel. Oznacza to, że poza konwencjonalnym paliwem będą mogły być zasilane również paliwem LNG.
„To nie będzie zwykły remont, to wielki projekt, a nie typowa modernizacja, jakie zwykle przeprowadzamy” - powiedziała Deborah Marshall, rzeczniczka BC Ferries.
Polska stocznia podpisała właśnie umowę z przedsiębiorstwem Wärtsilä na dostawę silników oraz innych podzespołów, które zostaną zainstalowane na wyremontowanych promach. Zamówienie obejmuje cztery silniki Wärtsilä 34DF dual-fuel do każdego z promów, nagradzane systemy kontroli napędu Wärtsilä Pro-Touch, a także systemy Wärtsilä LNGPac, które zawierają narzędzia służące do bunkrowania paliwa LNG, przechowywania go, a także do kontroli i monitoringu.
Zgodnie z planem, modernizacja kanadyjskich promów ma rozpocząć się w 2017 r. i zakończy się w 2019 r.
PromySkat
Źródło: Wärtsilä