W piątek 31 stycznia, znalazły one swoje potwierdzenie – niemiecki armator Scandlines, poprzez zależną spółkę Scandferries Chartering A/S, zaoferował 31,6 mln. euro za parę. Ta oferta okazała się do przyjęcia, oznacza to, że z braku lepszych propozycji ze strony innych chętnych, umowa może zostać sfinalizowana już w następnym tygodniu.
Już od rana w piątek, w niemieckich mediach pojawiły się szczątkowe informacji o możliwej transakcji, ale dopiero po godzinie 18 było wiadomo, że w finałowej rozgrywce brały udział dwie firmy. Zostało ujawnione, że były to Scandlines oraz Nordic Yards. Jednak ostatecznie to oferta Scandlines została zaakceptowana.
Nordic Yards był zainteresowany zakupem całej stoczni, odbudowy produkcji, kontynuacji prac nad niedokończonymi jednostkami oraz sprzedaży gotowych promów.
Obecnie dwie stoczni w Bremerhaven i Hamburgu są wymieniane jako mające duże szanse na otrzymanie zamówienia na przebudowę promów. Kadłuby promów Berlin i Copenhagen są o 200 ton cięższe w stosunku do założeń projektowych – właśnie ten błąd stoczniowców był główną przyczyną zerwania umowy przez zamawiającego wówczas Scandlinesa. Cięższe jednostki pomimo większego zużycia paliwa, nie mogły by operować w relacji promowej z Rostocku do portu Gedser przy pełnym załadunku. Zanurzenie jednostek przekroczyło by bezpieczny poziom, promy miałyby poważne ograniczenia w transporcie pojazdów ciężarowych z ładunkami, co oznaczało by kolejne straty armatora.
Promy Berlin i Copenhagen mają po 169 metrów długości, zasilane są zespołami trzech ekonomicznych silników o mocy 4500 kw każdy, co pozwoli na osiągnięcie prędkości 20,5 węzłów. Przestrzeń ładunkowa przewiduje transport 450 pojazdów osobowych oraz 90 jednostek ciężarowych. Promy mogą zabrać na pokład po 1500 pasażerów, dla których na pokładach są zaprojektowane: strefa zakupów, małe kasyno, sala zabaw dla dzieci, mnóstwo automatów z przekąskami i napojami, Bufet, Restauracja a-la-carte, Cafeteria i Lounge dla kierowców pojazdów ciężarowych. Wnętrze zostało zaprojektowane przez francuska firmę designerską AIA.
PromySkat