Prom Holger Danske został zbudowany w 1976 r. Obecnie najstarsza jednostka we flocie Scandlines wykorzystywana jest przez operatora do przewozu niebezpiecznych towarów. W związku z tym, że w tym roku mija 40 lat, odkąd statek trafił do eksploatacji, konieczne jest przeprowadzenie nieczęsto spotykanej procedury inspekcji na okoliczność czterdziestolecia statku. Przebiega ona nieco inaczej niż okresowe przeglądy.
Holger Danske trafił do pływającego doku Svendborgu jeszcze przed końcem ubiegłego roku, gdzie będzie przebywał przez kilka kolejnych tygodni. Podczas przeglądu zdemontowane zostanie koło sterowe statku, to samo stanie się ze śrubą napędową; wymienione zostaną uszczelki. Dokładnie zbadany zostanie stan silników oraz pomp. Położona zostanie też nowa ochrona katodowa (forma ochrony metali przed korozją).
Jak wyjaśniła Anette Ustrup Svendsen ze Scandlines, wnikliwej kontroli zostanie też poddana powłoka kadłuba. Zmierzona zostanie m.in. jej grubość, a w razie konieczności wysłużone elementy zostaną wymienione.
Jak wyjaśniła przedstawicielka Scandlines, operator nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z promu, który na co dzień obsługuje trasę Rødby-Puttgarden.
PromySkat
Źródło: fyens.dk