Tym razem jest to prom m/v Finnsailor. Jednostka została wybudowana w Gdańsku w 1986 roku i następnie gruntownie zmodernizowana w 1996, jest zasilany dwoma 12-cylindrowymi silnikami Wärtsilä-Sulzer 12ZAV4O o łącznej mocy 15360 kW, dzięki którym może rozwinąć maksymalną prędkość 19 węzłów. Prom posiada klasę lodową 1A Super, co pozwala mu operować w zamarzających zbiornikach wodnych. Finnsailor rozpoczął obsługę połączenia od wczoraj, 3 listopada, posiada linie ładunkową o długości 1400 metrów i jest w stanie zabrać na pokład kilkadziesiąt pojazdów ciężarowych i naczep, 119 pasażerów w 45 kabinach pasażerskich oraz 23 członków załogi. Rozkład przepraw na połączeniu Hanko - Paldiski pozostaje bez zmian.
Ostatnim "głośnym wydarzeniem" z życia promu Finnsailor była kolizja z polskim masowcem Generał Grot-Rowecki 13 listopada 2005 roku w pobliżu niemieckiego wybrzeża.
PromySkat