W związku z większym zapotrzebowaniem na transport ładunków w relacji promowej z Vado Ligury do Cagliari, armator wycofuje swój prom Esprit, który służył typowo do przewozu ładunków konwencjonalnych i kontenerów oraz zastępuje go wyczarterowanym statkiem Stena Carrier klasy ro-ro. Jednostka pojawi się w nowej roli już od stycznia 2014 roku.
Prom Stena Carrier będzie obsługiwał tę trasę w parze z innym statkiem o podobnym tonażu - ARK Futura. Połączenie do Cagliari zostało uruchomione 20 kwietnia tego roku i okazało się bardzo dochodowym przedsięwzięciem. Stena Carrier została wybudowana w 2004 roku, obecnie pływa pod brytyjska banderą. Prom posiada 2700 metrów linii ładunkowej i jest w stanie zabrać około 180 pojazdów ciężarowych oraz naczep. Rozwija maksymalną prędkość 22 węzłów. Obecnie przygotowuje się do przeprowadzki w hiszpańskim porcie Bilbao.
PromySkat