W ramach SOL Continent Line operator będzie od początku grudnia świadczył usługi na dwóch nowych trasach – Kemi-Oulu-Lubeka oraz Kemi-Oulu-Lubeka-Zeebrugge-Antwerpia-Tilbury. W ten sposób poprawi swoją ofertę na trasach pomiędzy Finlandią, Niemcami, krajami Beneluksu i Wielką Brytanią
„Jesteśmy w SOL bardzo zadowoleni, że możemy zaoferować nowy serwis. Wierzymy, że oferta będzie szczególnie atrakcyjna, jeśli chodzi o transport przyczep, kontenerów oraz ładunków w ramach project cargo” – powiedział Ragnar Johansson ze Swedish Orient Line.
Obsługa połączeń odbywać się będzie za pomocą statków, które na podstawie umowy długoterminowej zostały wyczarterowane od Stora Enso. SOL współpracuje z tą firmą od wielu lat. Część operacji będzie wykonywana przez SOL w imieniu Stora Enso. Każda z jednostek oferuje 2774 metry linii ładunkowej.
SOL już teraz z powodzeniem realizuje usługi na trasie Rostock-Hanko (cztery kursy tygodniowo w każdą stronę). Władze przedsiębiorstwa wierzą, że dzięki nowej ofercie SOL Continent Line, która połączy Lubekę, kraje Beneluksu, Wielką Brytanię i północną część Finlandii, pozycja firmy na rynku znacząco się wzmocni.
Swedish Orient Line to jeden z najważniejszych szwedzkich armatorów. Początki firmy sięgają 1911 r. Od 1997 r. firma notowana jest na giełdzie. SOL Continent Line funkcjonuje od 2010 r., a od 2012 r. wykonuje połączenia na przejętej od Scandlines trasie Rostock-Hanko. Odległość pomiędzy tymi portami tworzy najkrótszą możliwą trasą Finlandia-Niemcy.
PromySkat
Źródło: Swedish Orient Line