Zgodnie z ujawnionymi przez operatora planami, statki SOL będą pływać na trasie Windawa – Zeebrugge – Tilbury. To mocno wpłynie na zwiększenie aktywności realizowanej przez SOL z terminala w Zeebrugge. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości uruchamiany właśnie serwis z Windawy zostanie wzmocniony o kursy do Hull i Teesport – już w ramach działalności realizowanej we współpracy z P&O Ferries.
„W ramach naszej obecnej działalności z północnej Finlandii mamy w ofercie jeden rejs przez kanał La Manche w każdym kierunku. Wraz z uruchomieniem nowej trasy SOL dodaje tu jeszcze jedną przeprawę” - powiedział Ragnar Johansson ze Swedish Orient Line.
To już kolejna ważna decyzja przewoźnika w ostatnim czasie. W ostatnich tygodniach firma zwiększyła liczbę kursów na trasie Zeebrugge – Göteborg do siedmiu rejsów tygodniowo w każdym kierunku. Do obsługi tej trasy wyznaczony został dodatkowo statek Ark Forwarder. Firma wzbogaciła też niedawno swoją flotę o kolejne trzy jednostki - Transpulp, Transtimber i Transpaper. Jednocześnie przedsiębiorstwo poinformowało o zamknięciu jednego z połączeń – chodzi o trasę Hanko – Rostock, która będzie obsługiwana tylko do końca roku.
Swedish Orient Line to jeden z najważniejszych szwedzkich armatorów. Jego początki sięgają 1911 r. Od 1997 r. firma notowana jest na giełdzie. W siatce połączeń operatora znajdują się takie trasy, jak: Kemi-Oulu-Lubeka, Kemi-Oulu-Lubeka-Zeebrugge-Antwerpia-Tilbury czy Goteborg-Zeebrugge.
PromySkat
Źródło: SOL