Kilka tygodni po tym, jak firma SOL Continent Line zapowiedziała uruchomienie dwóch nowych tras Kemi-Oulu-Lubeka oraz Kemi-Oulu-Lubeka-Zeebrugge-Antwerpia-Tilbury, teraz z radością poinformowała o wzmocnieniu działalności na już funkcjonującej trasie Hanko-Rostock.
Wspomniane połączenie wraz z pojawieniem się nowego rozkładu, będzie obsługiwane przez trzy promy, a nie jak to miało miejsce do tej pory – przez dwie jednostki. Oznacza to, że armator zaoferuje swoim klientom przynajmniej pięć rejsów tygodniowo w każdym kierunku. Zwiększy się częstotliwość kursowania oraz przestrzeń ładunkowa udostępniona przez firmę na tej trasie.
„Nasz cel był jasno sprecyzowany, kiedy wchodziliśmy na ten konkurencyjny rynek w 2012 r. Chcieliśmy naszym klientom zaoferować dobrą opcję z widocznym naciskiem na indywidualną obsługę. Pozytywna odpowiedź, jaką otrzymaliśmy od naszych klientów, wraz ze wzrostem wolumenu przewiezionych ładunków, pokazały, że wybraliśmy właściwe podejście i że było zapotrzebowanie na kolejnego gracza na rynku” – zaznaczył Ragnar Johansson ze Swedish Orient Lines (SOL).
Połączenie pomiędzy Hanko a Rostockiem jest najkrótszą trasą pomiędzy Finlandią a Niemcami. Nowy statek zostanie na niej udostępniony przez SOL Continent Line pod koniec stycznia 2015 r. Będzie to jednostka Merchant, która podobnie jak obsługujące już tę trasę promy Vikingland i Vasaland, oferuje 2100 metrów linii ładunkowej.
Przedstawiciele firmy są przekonani, że wzmocnienie linii Hanko-Rostock oraz wprowadzenie nowych tras spowoduje, że pozycja SOL Continent Line na rynku będzie jeszcze silniejsza.
Początki Swedish Orient Line sięgają 1911 r. Od 1997 r. firma notowana jest na giełdzie. SOL Continent Line funkcjonuje od 2010 r., a od 2012 r. wykonuje połączenia na przejętej od Scandlines trasie Rostock-Hanko.
PromySkat
Źródło: SOL Continent Line