8 kwietnia Mercandia VIII wyruszyła z portu Helsingborg, by wkrótce zameldować się w Rødby. Obecnie w portach Rødby i Puttgarden wprowadzane są drobne zmiany. Mają one potrwać kilka dni i zakończyć się pod koniec tego lub na początku przyszłego tygodnia. Po ich sfinalizowaniu Mercandia VIII będzie mogła bez problemu cumować w portach na nowej trasie.
Zbudowana w 1987 r. Mercandia VIII na co dzień obsługuje trasę Helsingør-Helsingborg, gdzie zazwyczaj wykorzystywana jest do przewozu dodatkowego ładunku cargo. Na trasie Rødby-Puttgarden będzie służyć głównie do przewozów frachtowych od wtorku do piątku.
Według zapowiedzi, Mercandia VIII będzie pływać w zastępstwie za jednostkę Prinsesse Benedikte do końca czerwca. Do tego czasu zakończyć mają się prace naprawcze na należącym do Scandlines promie. Statek Prinsesse Benedikte uległ uszkodzeniu 11 marca podczas operacji wydokowania w gdańskiej stoczni „Remontowa”.
Prinsesse Benedikte jest jednym z czterech promów pasażerskich obsługujących połączenie Puttgarden-Rødby. W czasie nieobecności promu Prinsesse Benedikte, poza wyczarterowaniem promu Mercandia VIII od HH-Ferries, armator przedsięwziął też inne środki, które mają pomóc w uporaniu się z powstałą sytuacją. Scandlines poinformowało m.in., że pozostałe trzy statki - Prins Richard, Schleswig-Holstein i Deutschland będą wypływać z Puttgarden i Rødby co 40 minut. Zwiększona została też częstotliwość kursowania promu towarowego Holger Danske.
Mercandia VIII była już wcześniej raz wyczarterowana przez Scandlines. Trzy lata temu służyła do obsługi trasy Rostock-Gedser.
PromySkat
Źródło: Fehmarn24