Przeprowadzona analiza ujawniła, że zniszczenia, którymi został dotknięty Lysblink Seaways, są bardzo poważne. Opracowany bilans wykazał, że pokrycie kosztów ewentualnej naprawy przekroczyłoby rynkową wartość statku. W związku z tym firma ubezpieczeniowa orzekła szkodę całkowitą. Jednostka nie powróci już do floty DFDS Seaways.
Do zdarzenia, które stanowiło początek końca dla zbudowanego w 2000 r. statku, doszło w lutym br. Lysblink Seaways płynął z Belfastu do Skogn w Norwegii. Gdy jednostka znajdowała się na wysokości Ardnamurchan Point położonego na zachodnim krańcu półwyspu Ardnamurchan (Szkocja), została zniesiona na mieliznę. Nikt z dziewięciu członków załogi, którzy znajdowali się na pokładzie w chwili zdarzenia, nie został ranny.
Lysblink Seaways miał 129 metrów długości i pojemność brutto (GT) wynoszącą 7 409 ton. Mógł zabrać na swój pokład 160 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości standardowego kontenera o długości 20 stóp).
PromySkat
Źródło: Søfart