Nowy statek, który powstaje dla Royal TESO (pełna nazwa: Koninklijke N.V. Texels Eigen Stoomboot Onderneming), ma 135 metrów długości i 27 metrów szerokości. Będzie mógł zabrać na pokład 1750 pasażerów oraz 350 pojazdów. Jego budowa ma się zakończyć na początku 2016 r., a do regularnej eksploatacji ma wejść już wiosną przyszłego roku.
Nowy prom holenderskiego przewoźnika będzie dwukierunkowy i ma być jedną z najbardziej przyjaznych środowisku jednostek tego typu na świecie. Do jej zasilania wykorzystywane będzie m.in. paliwo CNG (gaz ziemny w postaci sprężonej). Jak wyjaśniają przedstawiciele towarzystwa Lloyd's Register, które zajmie się klasyfikacją statku Texelstroom, będzie on w sumie czerpał z kilku różnych źródeł energii, dzięki czemu ma się wyróżniać pod względem efektywności.
Prom będzie posiadał dwie niezależnie maszynownie. Każda z nich będzie w stanie zapewnić tyle mocy, ile potrzeba do normalnego funkcjonowania nawet w ekstremalnych warunkach. W jednej znajdą się silniki diesla firmy ABC (2 x 2,000 kW), a w drugiej silniki typu Dual Fuel produkowane przez tę samą firmę (także 2 x 2,000 kW). Zgodnie z założeniami, prom będzie napędzany głównie paliwem CNG. Na statku znajdą się również baterie elektryczne oraz kolektory słoneczne.
Nowy prom będzie pływał dla holenderskiego armatora pomiędzy Den Helder w północnej części Holandii a wyspą Texel.
PromySkat
Źródło: Deia, 20 minutos