BornholmerFærgen, należący do Floty Faergen jest jednym z największych duńskich armatorów, a zarazem jednym z największych europejskim przewoźników promowych, założonym w 1866 roku przez lokalnego biznesmena z wyspy Bornholm. Początkowo firma nosiła nazwę ’Dampskibsselskabet paa Bornholm af 1866 A/S’ (potocznie była nazywana w skrócie firmą '66').
Duński przewoźnik promowy BornholmerFærgen obsługuje połączenia między wyspami duńskimi Bornholm a Zelandią oraz Szwecją i niemiecką wyspa Rugia.
Do roku 1973 przedsiębiorstwo pozostawało w prywatnych rękach, aż do czasu, kiedy to firma została przejęta całkowicie na mocy postanowień Aktu Nr 272 przez państwo duńskie.
Zgodnie z duńskim prawem finansowym budżet operacyjny i inwestycyjny przedsiębiorstwa jest finansowany z różnych źródeł, pod względem organizacyjnym ten przewoźnik promowy wciąż pozostaje podporządkowany duńskiemu ministerstwu transportu.
W maju 2005 roku przedsiębiorstwo BornholmerFærgen zostało przekształcone w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i w stu procentach stała się własnością państwa, zmieniając tym samym swój wizerunek (m.in. logo oraz barwy jednostek) na obecny.
W kwietniu 2005 roku zaprezentowało również 2 nowe promy m/s Dueodde oraz m/s Hammerodde, zbudowane w Holandii.
Flota i oferta BornholmerFærgen jest ciągle rozwijana i dostosowywana do obecnie panujących warunków konkurencyjnego rynku przepraw promowych i potrzeb społeczności wyspy Bornholm.
W 2011 Australijska stocznia Austal przekazała duńskiemu armatorowi BornholmerFærgen szybki katamaran pasażerski Leonora Christina. Jest to największa jednostka tego rodzaju na świecie. Leonora Christina będzie pływała w barwach BornholmerFærgen obsługując linię pomiędzy szwedzkim Ystad, a Roenne na Bornholmie. Katamaran zabiera na swój pokład 1400 pasażerów, 357 samochodów. Kursuje na trasie Ronne-Ystad-Ronne.