Decyzja została ogłoszona w piątek, 20 listopada. Na mocy postanowienia sądu to oferta grupy, na czele której stoi Patrick Rocca, została uznana za najkorzystniejszą. Tym samym odrzucone zostały propozycje przedstawione m.in. przez meksykańskie Baja Ferries, Corsica Ferries i grupę inwestycyjną Med Partners Christian Garin.
Patrick Rocca zobowiązał się, że zachowa 873 miejsca pracy z obecnych 1500. Oferta zakłada powstanie neutralnej firmy żeglugowej, która będzie działała jako MCM. Zostanie ona zbudowana na kapitale należącej do Patricka Rokki grupy, która w 2014 r. wykazała przychód w wysokości 81 milionów euro oraz dysponuje wartymi setki milionów euro nieruchomościami.
Société Nationale Maritime Corse Méditerranée (SNCM) na mocy postanowienia sądu korzystała od końca ubiegłego roku z ochrony przed wierzycielami. Firma popadła w poważne tarapaty, gdy Komisja Europejska zażądała od niej w 2013 r. zwrotu nieuzasadnionych subsydiów. Komisja Europejska chciała, by armator zwrócił 440 milionów euro nienależnej pomocy, stwierdzając, że korzystając z państwowych dotacji, naruszył zasady konkurencyjności. W ubiegłym roku przedsiębiorstwo nie było już w stanie regulować swoich należności, m.in. spłacić pożyczki udzielonej przez większościowego udziałowca – firmę Transdev.
Decyzja sądu nie przypadła do gustu związkowcom, którzy już zapowiedzieli organizację akcji protestacyjnych. Na poniedziałek zaplanowane zostało spotkanie, które ma pomóc w rozwiązaniu konfliktu.
Historia firmy SNCM sięga 1850 r.
PromySkat
Źródło: Reuters