Negocjacje powinny zakończyć się w ciągu miesiąca, gdy zostanie dokonany wyboru producenta. Głównym tematem rozmów będzie zlecenie na wykonanie dwóch jednostek z opcją rozszerzenia do dwóch dodatkowych.
Według założeń inwestycyjnych, pierwsza jednostka ma być gotowa w maju 2016r. Jak już wcześniej opisywaliśmy na łamach PromySkat, plan inwestycyjny zakłada budowę ośmiu jednostek, a pierwotna wersja szacowała inwestycje w wysokości 880 mln euro.
Nowe promy, o długości 180m każdy, posiadają linię ładunkową 2300-2400m, zabiorą na pokład po 1700 pasażerów oraz będą zasilane ekologicznym paliwem LNG.
Sensacyjnym faktem jest również to, że Rada Nadzorcza, w skład której wchodzą przedstawicieli Veolii, Caisse des Dépôts, reprezentantów francuskiego rządu i pracowników firmy, głosowała przeciwko zwrotowi dotacji unijnych w wysokości 440 mln euro. Rada zajmie się również poszukiwaniem nowych akcjonariuszy dla firmy SNCM.
PromySkat