Uroczystość oddania nowego terminala odbyła się 17 marca. Wśród osób, które wzięły udział w wydarzeniu, oprócz dyrektora portu oraz przewodniczącego rady rozwoju, udział wzięli także przedstawiciele DFDS.
Budowa pochłonęła w sumie 14,88 miliona euro, z czego 12,88 miliona euro na ten cel przeznaczył port w Dunkierce, a 2 miliony euro dołożył DFDS. Projekt otrzymał też dofinansowanie ze środków europejskich w wysokości ponad miliona euro. Dzięki temu powstał m.in. nowy budynek, w którym mieści się kasa biletowa, biuro administracyjne oraz zaplecze kadrowe. Pojawiły się też nowe zabezpieczenia przy punkcie odpraw. Renowacji poddane zostały strefy oczekiwania dla zmotoryzowanych. W tej części zainstalowano olbrzymi ekran, który wyświetla aktualne komunikaty dla pasażerów. Cała powierzchnia terminala zwiększyła się z dotychczasowych 10 do 17 hektarów.
Nowy terminal to 11 pasów wjazdowych, w tym jeden dla autokarów, oraz wyraźne oddzielenie pasów przeznaczonych dla pojazdów osobowych oraz ciężarowych. Przebudowane zostały wszystkie instalacje, z których korzystają kontrolerzy. Poprawiono też inne zabezpieczenia (wydłużono ogrodzenie i udoskonalono system monitoringu).
Wśród głównych celów, jakie przyświecały projektowi, było: zmniejszenie czasu załadunku oraz rozładunku poprzez upłynnienie całego procesu, poprawienie bezpieczeństwa, lepsze skomunikowanie terminala z drogami dojazdowymi oraz poprawienie wydolności parkingów.
PromySkat
Źródło: Port of Dunkirk