Wszystkie modernizacje realizowane były w stoczni Burgess Marine w Cherbourgu (stocznia posiada również swoje zakłady w Portchester w południowej Anglii). W przypadku promu należącego do Condor Ferries przeprowadzony został pięcioletni przegląd. W jego trakcie wykonano rozległe naprawy aluminiowych elementów znajdujących się na katamaranie. Kapitalny remont przeszły pędniki, generatory, turbosprężarki oraz system kontroli trakcji. Naprawiony został również system odprowadzania spalin. Szybki prom zyskał również nową powłokę przeciwporostową.
Rozległy zakres prac objął także dwa promy, które pływają w barwach Wightlink. Na jednostkach St Faith i St Cecilia dokonano m.in. napraw spawów. Częściowo przebudowana została też część dziobowa i rufowa tych statków.
Przedstawiciele stoczni Burgess Marine są zadowoleni ze współpracy z obydwoma armatorami. Wskazują oni, że pomimo podjętej podczas referendum decyzji o opuszczeniu przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej, wbrew wcześniejszym nie najlepszym prognozom, biznes rozkwita w najlepsze.
Burgess Marine to jedna z największych samodzielnych stoczni remontowych w Wielkiej Brytanii, zatrudniająca ponad 100 wysokiej klasy specjalistów. Zakłady specjalizują się zarówno w naprawach, jak i kompleksowych remontach statków. Wśród przewoźników promowych, którzy współpracują z Burgess Marine, poza dwoma wymienionymi armatorami, znajdują się również m.in.: P&O Ferries, Stena Line, Brittany Ferries i Red Funnel
PromySkat
Źródło: Burgess Marine