Dla Brittany Ferries ewentualny sukces w grze, w której stawką jest przejęcie operatora obsługującego połączenia pomiędzy Wielką Brytanią, Francją oraz wyspami Guernsey i Jersey, ma olbrzymie znaczenie. Chodzi nie tylko o wzmocnienie działalności. Firma chce też w ten sposób wyprzedzić konkurencję i zabezpieczyć przed jej zakusami porty St Malo, Poole oraz Portsmouth, w których dziś odgrywa kluczową rolę.
Z pojawiających się do tej pory wiadomości wynika, że Condor Ferries miałoby być także łakomym kąskiem dla DFDS, które chciałoby rozszerzyć swoją ofertę o wspomniane porty. Ostatnio pojawiły się też pogłoski, że zainteresowanie wejściem na obszar, w którym działa dziś przewoźnik z siedzibą na Guernsey, wyraziły też firmy: Stena Line oraz Irish Ferries.
Sprzedaż Condor Ferries związana jest z planami obecnego właściciela firmy - funduszu Macquarie European Infrastructure Fund 2, należącego do banku inwestycyjnego Macquarie Group. Jego przedstawiciele już wcześniej zapowiadali, że zgodnie z obraną na samym początku strategią zamierzają pozbyć się przedsiębiorstwa.
Co ciekawe, zarówno Brittany Ferries, jak i Condor Ferries kooperowały kiedyś ze sobą. Firmy we współpracy działały w przeszłości na niektórych trasach - Condor Ferries zaczęło w 2001 r. obsługiwać dla Brittany Ferries linię Poole-Cherbourg.
Jak sprawy potoczą się dalej? Brittany Ferries potwierdziło za pośrednictwem mediów złożenie oferty za Condor Ferries, ale przedstawiciele firmy odmówili podania dalszych szczegółów.
Condor Ferries to założona w 1964 r. firma oferująca przewozy promowe pomiędzy Wielką Brytanią, Francją oraz Wyspami Normandzkimi - Jersey i Guernsey. Macquarie Group pozostaje właścicielem firmy od 2008 r., gdy nabyła ją za ok. 260 milionów funtów.
Źródło: Jersey Evening Post