Gdy nowobudowany tunel Fehmarnbelt, łączący Niemcy oraz wyspy duńskie, zostanie otwarty w 2021 roku, operator promowy Scandlines będzie przygotowany do walki o swoich klientów. Będzie to niewątpliwie wyzwaniem dla obu firm, ze względu na to, że koszt przejazdu przez tunel powinien być porównywalny z kosztem przeprawy promowej w relacji Puttgarden – Rodbyhavn.
"Będziemy mieli konkurencyjne ceny już od pierwszego dnia uruchomienia tunelu. Możemy to zrobić i wiemy, że dla naszej konkurencji będzie to bardzo bolesne" – powiedział Søren Poulsgaard Jensen, prezes Scandlines w Danii. "Ponieważ obecnie posiadamy różne programy zniżkowe, istnieje wiele samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych, które płacą dużo poniżej ceny katalogowej. Jeśli więc Fehmarn dopasuje swoje ceny do nakładów utrzymania tunelu w długookresowej perspektywie, będziemy mieli odpowiedź, która również będzie skuteczna przez wiele lat” - dodał Soren Poulsgaard.
W ostatnim czasie armator przeszedł dużą transformację po sprzedaniu 6 linii promowych skupił swoją działalność na krótkich połączeniach, które od lat były najbardziej dochodowe. Dodatkowo w fińskich stoczniach są budowane nowoczesne promy do obsługi połączenia Rostock – Gedser oraz opracowywany jest projekt ekologicznych promów dla relacji Puttgarden - Rodbyhavn, które w ilości czterech jednostek będą stanowić efektowną konkurencję dla oferty tunelu.
PromySkat