Przychód firmy w 2016 r. wzrósł o 2 procent do poziomu 470 milionów euro. Rok wcześniej był on o 10 milionów euro niższy i wyniósł 460 milionów euro. Wzrost udało się osiągnąć przede wszystkim dzięki podstawowej działalności realizowanej w postaci przepraw na trasach Rostock-Gedser oraz Puttgarden-Rødby. Na pierwszej z linii, dzięki uruchomieniu dwóch nowych promów, liczba pasażerów wzrosła o 10 procent. Choć ceny nieznacznie spadły, wzrosty okazały się na tyle duże, że pozwoliły na poprawę wyników z 2015 r. Na niezmienionym poziomie – 137 milionów euro - pozostały obroty ze sklepu granicznego.
O 10 milionów euro – do 180 milionów – poprawił się pochodzący ze zwykłej działalności zysk EBITDA z wyłączeniem pozycji nadzwyczajnych.
„Po 10 latach ciężkiej pracy i znaczących inwestycjach, z powodzeniem udało się przekształcić Scandlines z państwowego operatora promowego z wieloma trasami w wysoko wyspecjalizowaną i efektywną maszynę operującą na dwóch cieszących się wysoką frekwencją trasach pomiędzy Niemcami a Danią” - powiedział Søren Poulsgaard Jensen ze Scandlines.
Jednym z najważniejszych elementów realizowanej przez Scandlines strategii są wysiłki ukierunkowane na ograniczenie wpływu z działalności na środowisko naturalne. Pod tym względem rok 2016 był wyjątkowy. Na trasę Rostock-Gedser weszły bowiem ekologiczne promy Berlin i Copenhagen. W tej chwili Scandlines cieszy się statusem armatora dysponującego największą na świece flotą promów hybrydowych.
Tylko w ciągu ostatnich trzech lat wydatki na wdrażanie idei zrównoważonego rozwoju sięgnęły 320 milionów euro. Dzięki temu firma stała się też jeszcze bardziej konkurencyjna. Søren Poulsgaard Jensen przyznał nawet, że dziś przedsiębiorstwu nie jest straszna nawet konkurencja ze strony tunelu pod cieśniną Fehmarn, którego otwarcie zaplanowano za około dekadę.
Scandlines to firma oferują przeprawy na krótkich trasach pomiędzy Niemcami i Danią. Armator dysponuje ośmioma promami. Jego statki kursują z dużą częstotliwością, oferując dużą pojemność. W ub. r. przewiozły 7,6 miliona pasażerów, 1,8 miliona pojazdów osobowych oraz 600 tysięcy jednostek cargo.
PromySkat
Źródło: Scandlines