Projekt zakłada dalsze stosowanie silników akumulatorowych na równi z tradycyjnymi silnikami zasilanymi ropopochodnym paliwem.
„Naszym celem jest, aby przeprawa promowa z Rodbyhavn do Puttgarden była uznawana za jedną z najbardziej czystych i ekologicznych. Z tego właśnie powodu postanowiliśmy przeznaczyć miliony euro na nowe rozwiązania technologiczne, i cieszymy się że Unia Europejska wspiera nasze wysiłki.” – powiedział Soren Poulsgaard Jensen, Prezes Scandlines.
Dzięki wyposażeniu promów w akumulatory o dużej pojemności (tzw. system magazynowania energii), które są powiązane z silnikami wysokoprężnymi, istnieje możliwość stałego uzupełniania i przechowywania energii. Gdy prom jest w porcie lub płynie wolno, powstaje możliwość wytwarzania energii elektrycznej i przesyłania jej do systemu magazynowania, natomiast gdy prom przyspiesza lub wykonuje zwroty, hybrydowy system silników współdziała i powoduje równomierną pracę wszystkich systemów oraz ogranicza emisję CO2, SOx i NOx. Niektóre jednostki Scandlines stosują również "scrubery" w celu ograniczenia emisji SOx z 1 procenta do wymaganych 0,1% przez regulacje unijne już od 2015. Obecnie system hybrydowy jest stosowany na promach M/V Schleswig Holstein oraz M/V Princesse Benedikte. Dalsze inwestycje są planowane na promach M/V Prins Richard oraz M/V Deutschland. Scandlines jest pierwszą firmą promową na świecie, która stosuje systemy silników hybrydowych na tak szeroką skalę.
Jak już wcześniej informowaliśmy na łamach naszego portalu, armator Scandlines opracowuje również systemy zasilania promów energia słoneczna i wiatrową w ramach projektu "Zero Emission" oraz pracuje nad konstrukcjami z włókna węglowego dla swoich przyszłych jednostek.
PromySkat