Przyczyną wstrzymania przygotowań jest brak ostatecznego porozumienia w kwestii terminów budowy oraz warunków realizacji kontraktu.
Scandlines podpisał w dniu 3lipca list intencyjny ze stocznią STX Finland na budowę nowoczesnych jednostek z terminem realizacji zamówienia na wiosnę 2015 roku. Umowa zawierała ramy czasowe, w których strony miały doprecyzować okres wykonania, ale termin ten już minął. Według niezależnych obserwatorów, przyczyną jest problem z pozyskaniem dofinansowania budowy statków, co jest również powodem braku dalszej możliwości negocjacji warunków realizacji i rozpoczęcia budowy. Wiceprezes STX FInlad Jari Antiila powiedział, że stocznia nadal próbuje znaleźć rozwiązanie tego problemu, ale niestety na ten moment wstrzymują przygotowania do budowy. Jednocześnie zapewnił, ze stocznia natychmiast wznowi działania po dokończeniu procesu negocjacyjnego z armatorem Scandlines.
Nowe promy będą podwójnie zakończone, a ich budowa pozwoli na wykorzystanie jednostek również na trasie Puttgarden (Niemcy) - Rødby (Dania). Każdy statek będzie mógł pomieścić 1300 pasażerów i 72pojazdy ciężarowe lub 382 samochody osobowe. Promy będą zasilane ekologicznym LNG zamiast tradycyjnego ciężkiego paliwa, przez co przyczynią się do zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w powietrzu. Również emisja azotu, CO2 i cząstek stałych będzie znacznie zredukowana, a emisja siarki będzie praktycznie zerowa.
PromySkat