Stefan Sauberlich, kierownik stoczni P+S Werfen w Stralsundzie, powiedział: „Opóźnienia są spowodowane nowymi wymogami stawianymi przez armatora DFDS”.
Pierwotne kontrakty na budowę promów przewidywał termin ukończenia jednostek na listopad 2010, ale po ogłoszeniu upadłości został zerwany i odnowiony na nowych warunkach. Budowane promy są specjalnie przygotowywane pod kontem transportu sprzętu wojskowego w projekcie „ARK” dla NATO. Projekt zakłada używanie kliku takich jednostek dla duńskiego i niemieckiego wojska w stosownych przypadkach. Drugi z dwóch nowych statków klasy ro-ro, obecnie budowany pod nazwą „501”, również będzie oddany później; przewidywany termin określany jest jako „nie wcześniej niż w kwietniu 2014”. Pierwotnie był on szacowany na I kwartał.
Dodatkowe opóźnienia mogą być spowodowane nadzwyczajnymi czynnościami weryfikacji systemów i procedur po niedawnym pożarze na podobnej jednostce - Brittania Seaways.
PromySkat
źródło: DFDS