Jednostka, która została wybudowana w 2007 roku we włoskiej stoczni Nuovi Cantieri Apuania jako pierwszy z ośmiu siostrzanych promów, ma 199,1m długości i rozwija maksymalną prędkość 25 węzłów. Prom ma 2490 metrów linii ładunkowej i jest w stanie pomieścić około 150 pojazdów ciężarowych oraz naczep, a miejsca kabinowe pozwalają na transport 600 pasażerów. Prom zmienił pierwotną nazwę na Athena Seaways i zastąpi w styczniu 2014r. jednostkę Liverpool Seaways, która przejdzie planowany przegląd stoczniowy, a następnie uda się do realizacji transportów na innym połączeniu, należącym również do sieci DFDS Seaways.
Siostrzane jednostki Regina Seaways oraz Victoria Seaways od lat należą do armatora DFDS, natomiast inne promy, takie jak Superfast II, Audacia, czy też Tenacia realizują przeprawy dla armatorów na południu Europy, między innymi dla strategicznych partnerów PromySkat: Superfast Ferries oraz Acciona Ferries.
PromySkat