Decyzja została zatwierdzona przez Marine Management Organisation w Wielkiej Brytanii 9 października 2014 r. i wejdzie w życie 5 listopada 2014 r. Przedstawiciele portu w Dover zauważają, że wniosek o zwiększenie mocy został rozpatrzony w rekordowym tempie.
„Decyzja zapadła zaledwie cztery miesiące po złożeniu wniosku. Tak szybkie jego zatwierdzenie pojawiło się zaledwie kilka dni po tym, jak ogłosiliśmy największą pojedynczą inwestycję w porcie, wartą 120 milionów funtów pierwszą fazę rewitalizacji zachodnich doków” – powiedział Tim Waggott z portu Dover.
Dzięki zatwierdzonemu właśnie wnioskowi zatrudnienie w porcie znajdzie dodatkowo 600 osób. W związku z tym prace nad projektem powinny posuwać się zgodnie z planem. Nowe miejsca pracy oraz zapowiedziane przekształcenie nabrzeża powinny stać się katalizatorem dla dynamicznego rozwoju angielskiego portu. To wszystko powinno pozwolić na śrubowanie kolejnych wyników. Kolejne rekordy są zresztą spodziewane jeszcze w tym roku.
„To są dla nas nowe, niezbadane jeszcze wody, ale wierzę, że wchodzimy w czas, który przejdzie do historii jako początek złotej ery, jeśli nadal będziemy się wspierać i wspólnie pracować dla portu w Dover” – powiedział Tim Waggott.
Port w Dover jest największym na świecie portem pod względem liczby pasażerów. Rocznie korzysta z niego ok. 16 milionów osób. Wśród partnerów PromySkat, które oferują połączenia z Dover, znajdują się: P&O Ferries, DFDS i MyFerryLink.
PromySkat