Nazywa się Condor 102 (to robocza nazwa), a na swój pokład może zabrać blisko 900 pasażerów oraz 245 pojazdów. Imponujące są jej osiągi. Jednostka, którą będzie miało do swojej dyspozycji Condor Ferries, będzie rozwijać prędkość 35 węzłów (ok. 64 kilometrów na godzinę).
Prom pojawił się w angielskim porcie 26 grudnia po trwającej ponad trzy tygodnie (22 dni) podróży ze stoczni Austal w Balamban (prowincja Cebu) na Filipinach. Przewiduje się, że do regularnej służby statek wejdzie w marcu 2015 r. Zacznie wówczas obsługiwać połączenie pomiędzy Poole a wyspami Jersey i Guernsey. Do tego czasu będzie dostosowywany do wymagań armatora. Przejdzie też niezbędne testy.
Zgodnie z przewidywaniami, jeszcze zanim prom o długości 102 metrów zacznie wykonywać rozkładowe rejsy, otrzyma oficjalną nazwę.
Nową jednostkę z radością powitali przedstawiciele Condor Ferries. Stwierdzili oni, że konstrukcja statku pozwoli mu odbywać rejsy także podczas nie najlepszych warunków pogodowych.
Transakcja zakupu zbudowanego w 2010 r. trimaranu przez Condor Ferries opiewa na kwotę 50 milionów funtów.
Condor Ferries jako operator promowy zapewnia połączenia między Anglią, Wyspami Normandzkimi a Francją. Do tej pory najnowszym nabytkiem we flocie armatora był Commodore Clipper, który do służby wszedł w 1999 r.
PromySkat
Źródło: Daily Mail, BBC