Duński armator pod marką BornholmerFærgen wykonuje rejsy m.in. na trasie Ronne-Ystad oraz Ronne-Koge. Dzięki postulowanemu przez Ministerstwo Transportu porozumieniu, firma otrzymałaby gwarancję na możliwość świadczenia swoich usług na wymienionych trasach do 31 sierpnia 2018 r. Sygnowany aneks zacząłby działać 1 września 2017 r.
Ministerstwo Transportu przyznało, że poza Færgen niewiele jest podmiotów, które spełniają wymagania pozwalające na świadczenie wysokiej jakości usług transportowych na wyspę Bornholm. Podkreślono, że w zasadzie nie ma w tej chwili innego operatora, który dysponowałby odpowiednim zapleczem, pozwalającym na realizację tych połączeń. I nic nie wskazuje na to, by do 1 września 2017 r., kiedy prawdopodobnie wejdzie w życie aneks z dotychczasowym operatorem, coś się miało w tej kwestii zmienić. Według ministerstwa, inni potencjalni kandydaci, którzy w przyszłości będą chcieli się włączyć do walki o kontrakt, będą potrzebowali przynajmniej dwóch lat, by zorganizować flotę, która spełniałaby wszystkie wymagania.
Ministerstwo przyznało jednocześnie, że obecnie wciąż toczą się negocjacje z Færgen. Jedną z podnoszonych w ich trakcie kwestii jest sprawa promu rezerwowego, którego uruchomienie gwarantowałby armator w razie wystąpienia jakichś nieprzewidzianych zdarzeń ze statkami, które na co dzień obsługują połączenia z Bornholmu.
BornholmerFærgen stanowi część firmy Danske Færger - częściej rozpoznawanej po prostu jako Færgen - należącej do największych operatorów promowych w Danii oraz w Europie. Jej korzenie sięgają 1866 r. Firma cały czas rozwija siatkę połączeń oraz rozbudowuje flotę. Bilety uprawniające do przeprawy nowoczesnymi promami duńskiego armatora można rezerwować poprzez system PromySkat.
PromySkat
Źródło: TV2