Eckerö Line jeden z najważniejszych fińskich armatorów, zapewniający regularne połączenia najnowocześniejszymi i najszybszymi jednostkami pomiędzy Estonią a Finlandią.
Linia Eckero Line jest w 100% własnością Eckero Rederiaktiebolaget.
W roku 1992 przedsiębiorstwo Rederiaktiebolaget Eckerö i firma Birka Line - armator z Wysp Alandzkich założyły wspólnie linie Eestin Linjat. Posiadany przez nie prom "MS Alandia" został wprowadzony na szybko rozwijające się połączenie z Tallinna do Helsinek.
Dotychczasowa nazwa linii Eestin Linjat wskazywała na estońskie korzenie firmy, podczas gdy pakiet większościowy udziałów w spółce należał do strony fińskiej w związku z czym w 1995 roku linie zmieniły nazwę na Eckerö Line.
W tym samym czasie do floty armatora dołączyła kolejna jednostka wprowadzona również na trasie do Tallinna - "MS Apollo".
Dumą Eckerö Line od 1998 roku jest niewątpliwie prom typu cruiseferry - "MS Nordlandia" wybudowany w 1981 roku w Brenerhaven w Niemczech, jednostka ta zastąpiła oba pływające dotychczas promy tego armatora na trasie z Helsinek do Tallinna .
Statek m/s Nordlandia zdolny jest do jednorazowego przewozu aż 2000 pasażerów oraz 500 samochodów.
W maju 2004 roku, gdy Estonia dołączyła do UE i zwiększyło się zapotrzebowanie na rynku przepraw promowych na dodatkową przestrzeń ładunkową w sektorze połączeń z Finlandii do Estonii, przewoźnik Eckerö Line zakupiło pasażersko-towarowy prom M/S Translandia, który został wybudowany w 1976 roku przez JJ Sietas Werft w Hamburgu, w Niemczech Zachodnich.
W 2012 Eckero zakupił prom M/S Moby Freedom od innego armatora Moby SpA oraz została przemianowana na M/S Finlandię. Jednostka zostanie gruntownie wyremontowana i dostosowana do nowych zadań na tresie Helsinki-Tallin (Estonia). Zakupiony statek ma większą pojemność niż obecnie pływające na tej trasie promy. Jednostka M/S Finlandia zastąpiła prom M/S Nordlandia, natomiast M/S Translandia została zupełnie wycofana z linii.
Nowy statek zabiera na pokład 2080 pasażerów, a także 665 pojazdów osobowych lub 100 pojazdów ciężarowych. Prom posiada w przybliżeniu 1900 metrów ładunkowych, długość 175 metrów i rozwija prędkość 27 węzłów. Znajdzie się na nim ok. 250 kabin. Jednostka została zbudowana w 2001 roku w stoczniach Daewoo w Korei Południowej.
Połączenie Z | Połączenie DO | Czas przeprawy |
---|---|---|
Helsinki Vuosaari | Tallinn Muuga | 2:45h - 7:30h |
Helsinki West Terminal | Tallinn Terminal A | 2:15h - 2:15h |
Tallinn Muuga | Helsinki Vuosaari | 2:45h - 7:30h |
Tallinn Terminal A | Helsinki West Terminal | 2:15h - 2:15h |