Będzie miał 160 metrów długości, a na pokład będzie mógł przyjąć 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Będzie to jednostka hybrydowa typu plug-in. Po zakończeniu budowy będzie to największy na świecie statek tego typu. Prom będzie wyposażony w akumulatory, które będzie można ładować podczas postoju w porcie, a także podczas rejsu za pomocą zainstalowanych na nim generatorów.
Budową promu zajmie się stocznia Ulstein, która wygrała rywalizację z kilkoma innymi stoczniami. Wcześniej obie strony sygnowały list intencyjny w tej sprawie.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Color Line zdecydowało się pójść dalej i od listu intencyjnego przejść do kontraktu na budowę tego promu hybrydowego. To dla nas kamień milowy. Wyczekujemy dalszej współpracy z Color Line” - powiedział Gunvor Ulstein z grupy Ulstein.
Już dziś wiadomo, że po zakończeniu budowy prom Color Hybrid trafi na trasę Sandefjord-Strömstad, gdzie zastąpi wysłużoną jednostkę Bohus, która jest aż o połowę mniejsza.
Color Line posiada obecnie flotę składającą się z sześciu jednostek, w tym olbrzymie i nowoczesne statki Color Magic i Color Fantasy. Rocznie z oferty Color Line korzystają ponad 4 miliony pasażerów.
PromySkat
Źródło: Color Line