Dodatkowe rejsy służące zaspokojeniu zapotrzebowania rynku na przewozy towarowe mają ruszyć już 3 maja. Będzie to serwis lo-lo obsługiwany za pomocą jednostki Elisabeth, która została wyczarterowana od duńskiej firmy Holwerda Shipmanagement. Zbudowany w 2000 r. statek ma 117 metrów długości, pojemność brutto (GT) wynoszącą 5 156 ton, a na swój pokład może zabrać 658 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości standardowego kontenera o długości 20 stóp).
Uruchomienie dodatkowego statku będzie stanowiło uzupełnienie dotychczasowej oferty brytyjskiego przewoźnika.
„Nowy serwis zaoferuje szybki i efektywny rozładunek i ponowny załadunek w obu portach” - powiedziała Janette Bell z P&O Ferries. „Nowy serwis będzie obsługiwał wszystkie rodzaje podnoszonych ładunków, włączając kontenery oraz nadwozia wymienne”.
Uruchomienie dodatkowego serwisu na trasie pomiędzy portami w Belgii i Wielkiej Brytanii stanowi już kolejny etap inwestycji w tę bardzo popularną trasę. Niedawno przewoźnik udostępnił pasażerom oraz klientom frachtowym zmodernizowane jednostki Pride of York oraz Pride of Bruges, które zostały poddane rozległym pracom w gdańskiej stoczni „Remontowa”.
W 2016 r. na trasach z/do Zeebrugge firma przewiozła rekordową ilość frachtu – w sumie 420 tysiące jednostek cargo. W ten sposób aż o 5 procent poprawiony został poprzedni rekord z 2015 r., kiedy przewieziono 398 650 jednostek cargo. Był to najlepszy wynik od 1966 r., kiedy armator zaoferował regularne połączenia do tego belgijskiego portu. P&O Ferries oferuje z Zeebrugge połączenia do Teesport, Hull oraz Tilbury.
PromySkat
Źródło: P&O Ferries