Przedstawiciel Trustee Deloitte Restructuring zaczął informować wierzycieli o sytuacji 13 kwietnia - dla wielu z nich nie jest to niespodzianka. Decyzja co do dalszego postępowania w sprawie firmy ma zapaść podczas zebrania wierzycieli, które odbędzie się 4 maja. Jej obecne zadłużenie szacowane jest na 15 milionów dolarów kanadyjskich (CAD), choć wartość jej majątku szacowana jest na zaledwie 150 tysięcy CAD. Firma nie opłacała ostatnio faktur opiewających na niewielkie sumy ani tych wystawianych przez swoich dużych partnerów. Największym wierzycielem jest firma Singapore Technologies Maritime – właściciel statku Nova Star, który obsługiwał połączenie realizowane przez armatora. Kanadyjski przewoźnik zalega jej z kwotą 11,8 miliona CAD.
W ciągu ostatnich dwóch lat działalności firma dostała od lokalnych władz dotację w wysokości 39,5 miliona CAD. Przez ten czas przewiozła 110 tysięcy pasażerów, choć wcześniejsze prognozy wskazywały, że ich liczba powinna wynieść 180 tysięcy.
Nova Star Cruises wygrała kontrakt na obsługę połączenia Portland-Maine w 2013 r. Firma zaczęła działalność na tej trasie 15 maja 2014 r. W pierwszym sezonie letnim miała na niej obsłużyć 100 tysięcy pasażerów – ostatecznie skończyło się na 59 tysiącach. Rząd Nowej Szkocji już w pierwszym roku przekazał całą sumę umarzalnej pożyczki, którą – zgodnie z pierwotnymi założeniami – operator miał otrzymywać przez siedem lat.
PromySkat
Źródło: cbc.ca