Podpisana właśnie umowa to kontynuacja udanej współpracy Seatruck Ferries oraz portu Warrenpoint, która rozpoczęła się w kwietniu 1996 r. Od tamtej pory wzrosło znaczenie połączenia Warrenpoint-Heysham, a obie strony poczyniły znaczące inwestycje. Seatruck Ferries zainwestowało 70 milionów funtów w dwa nowe promy, które pojawiły się na trasie w 2007 r., a władze portu Warrenpoint przeprowadziły modernizację terminali i zbudowały nową rampę.
Podczas podpisania najnowszego kontraktu, poprzez które armator i władze portu przedłużyły porozumienie o kolejnych 10 lat, zapowiedziano dalsze zacieśnianie współpracy. Umowa została podpisana w czasie, gdy cały czas odnotowywany jest wzrost wielkości przewozów na trasie Warrenpoint-Heysham.
„Warrenpoint to miejsce, gdzie rozpoczęła się historia Seatruck Ferries. Jesteśmy podekscytowani, że możemy przedłużyć umowę o współpracy z portem, co z kolei pokazuje nasze zaangażowanie w region” - powiedział Alistair Eagles z Seatruck Ferries.
Zadowolenia z podpisania umowy nie kryją też władze portu Warrenpoint, które wyraziły nadzieję, że znaczenie połączenia będzie w dalszym ciągu rosło. Zapowiedzieli oni, że zamierzają w najbliższym czasie dalej lobbować na rzecz budowy nowej infrastruktury drogowej, która poprawi dostępność do portu Warrenpoint.
Seatruck Ferries funkcjonuje na rynku od 1996 r., gdy wystartowało z jednym statkiem właśnie na trasie Heysham – Warrenpoint. W 2002 r. przewoźnik stał się częścią Clipper Group. Obecnie w skład jego floty wchodzi 12 jednostek ro-ro, które mogą przyjąć na pokład od 65 do 150 przyczep i naczep.
PromySkat
Źródło: Seatruck Ferries