Brytyjski armator zdecydował się na tę zamianę ze względu na kłopoty techniczne, które wystąpiły na statku Mistral, służącym do obsługi tego serwisu do tej pory. Z pojawiających się informacji wynika, że na dotychczas eksploatowanym promie zawiódł silnik. W związku z tym P&O Ferries postanowiło natychmiast wycofać czarterowany od Godby Shipping statek i zastąpić go należącą do Seatruck Ferries jednostką Clipper Pennant. Statek ten ostatnio użytkowany był na podstawie umowy czarterowej przez Canary Bridge Seaways w Hiszpanii.
Dzięki zakończeniu wypożyczenia do Canary Bridge Seaways możliwe było niemal natychmiastowe przekierowanie promu Clipper Pennant do P&O Ferries i utrzymanie stabilnego serwisu pomiędzy Liverpoolem i Dublinem.
Ze względu na awarię statek Mistral zmuszony był do postoju w Dublinie. W poniedziałek, po dokonaniu rozładunku, został przekierowany do Zeebrugge.
Umowa na czarter promu Mistral przez P&O Ferries wygasa pod koniec tego miesiąca. Podjęto już decyzję, że Clipper Pennant pozostanie na linii łączącej Irlandię i Wielką Brytanię na dłużej. Jednostka ta została zresztą zaprojektowana z myślą o obsłudze ruchu towarowego na Morzu Irlandzkim. W przeszłości obsługiwała dla Seatruck Ferries połączenie Warrenpoint – Heysham.
Źródło: P&O Ferries