Złożone w ubiegłym roku zamówienie obejmuje dwie jednostki, które po zakończeniu prac będą służyć do obsługi połączeń pomiędzy Kłajpedą na Litwie a Szwecją i Niemcami. Zostaną one zbudowane w zakładach Guangzhou Shipyard International (GSI). Cała inwestycja zamknie się w sumie ok. 300 milionów dolarów.
Każdy ze statków będzie miał linię ładunkową o długości 4500 metrów i będzie mógł przyjąć na pokład 600 pasażerów. Zgodnie z planem, promy powinny rozpocząć obsługę połączeń na Morzu Bałtyckim już w 2021 r.
„Ok. 10 tysięcy ton stali zostało do tej pory przygotowanej pod pierwszy z naszych promów, który będzie łączyć funkcję jednostki towarowej oraz pasażerskiej” - poinformowało DFDS w komunikacie.
Do debiutu statków dedykowanych do obsługi połączeń na Bałtyku pozostało jeszcze trochę czasu, ale przewoźnik już teraz postanowił pochwalić się wizualizacjami, na których widać, jak prezentować będą się nowe promy.
Firma poinformowała, że prace nad statkami nabrały w ostatnich tygodniach rozpędu, a już na początku stycznia odbędzie się uroczyste położenie stępki pod budowę pierwszego z nich.
Źródło: DFDS