Strategiczny partner naszej firmy, armator Scandlines, otrzymał nagrodę za konwersję systemu napędowego na promie M/V Princesse Benedikte. Konwersja objęła między innymi zainstalowanie układu elektrycznego do pionierskiego systemu hybrydowego, stosowanego na promach tego armatora.
"Uznanie naszych działań zawsze jest dużą satysfakcją, tym bardziej gdy nagrodę przyznają koledzy z branży. Jest to uznanie dla wszystkich naszych działań prowadzonych w ramach strategii zrównoważonego rozwoju działalności przepraw promowych” – powiedział Søren Poulsgaard Jensen, prezes Scandlines.
Niezależne jury, złożone z ekspertów specjalizujących się w różnych segmentach branży morskiej, wyłoniło zwycięzców w kilku kategoriach. Oceniane były inwestycje, wyniki oraz działania w sektorze ro-ro oraz podróży morskich.
Scandlines jest pierwszą firmą, której promy mogą na tak dużą skalę przechowywać nadmiar energii w bateriach pokładowych. System hybrydowy Scandlines optymalizuje pracę silników okrętowych i tym samym oszczędza paliwo oraz zmniejsza emisję zanieczyszczeń.
Armator Scandlines spodziewa się 15% redukcji emisji CO2. Pozytywne doświadczenia z systemami hybrydowymi zadecydowały o tym, że trzy pozostałe promy pasażerskie, obsługujące połączenie Rodbyhavn – Puttgarden, również zostaną poddane konwersji układu napędowego i wzbogacą się o wspomniany system hybrydowy już w tym roku, a także zostaną zaadaptowane systemy płuczek oczyszczające spaliny. Zainstalowany w zeszłym roku system pokazał, że na promie M/V Schleswig Holstein nowy układ redukuje emisję siarki oraz cząsteczek stałych o 90%.
Pionierski program Scandlines jest wspierany przez fundusze unijne w ramach programu TEN-T; na ten cel zostało przeznaczone 6,4 mln eur.
PromySkat jest oficjalnym agentem pasażerskim oraz cargo, zapraszamy na promy Scandlinesa!
PromySkat
źródło: Shippax/Scanlines