Zawarte porozumienie ma przyczynić się do efektywnego poszukiwania opcji wykorzystania opracowanych przez APG rozwiązań ‘dual-fuel’ w gospodarce morskiej – zarówno na pokładach statków, jak i w portach.
Zgodnie z założeniami, przedstawiciele szkockiego przedsiębiorstwa MFC będą odpowiedzialni za przeprowadzenie analizy wykonalności oraz realizację beta testów. Będą też koordynować wszystkie działania, które mają na celu sprawdzenie możliwości komercjalizacji rozwiązań opracowanych przez APG.
„Wierzymy, że opracowane przez APG rozwiązania oparte na stosowaniu podwójnego paliwa są najbardziej efektywne pod względem koszów oraz najlepszą technologią konwersji typu dual-fuel dostępną obecnie na rynku” – powiedział Tom Galvin, jeden z założycieli Marine Fuel Conversions.
Szacuje się, że cały program potrwa od 9 do 15 miesięcy. W tym czasie szkockie przedsiębiorstwo będzie ściśle współpracować m.in. z Uniwersytetem Strathclyde. Jeśli wszystkie prace zakończą się pomyślnie, MFC otrzyma wieloletnią licencję na sprzedaż oraz montaż instalacji systemów opracowanych przez APG w wybranych krajach.
„Uważamy, że nadszedł dobry czas na nawiązanie takiej współpracy. M.in. z tej racji, że 1 stycznia 2015 r. statki żeglujące na amerykańskich, kanadyjskich i europejskich trasach będą musiały stosować znacznie czystsze i dużo droższe paliwo, co regulowane jest przez nowe przepisy zatwierdzone przez Międzynarodową Organizację Morską” – powiedział Lyle Jensen z American Power Group.
Opracowana przez APG technologia ‘dual fuel’ przedstawiana jest jako unikalny i nieinwazyjny system, który pozwala na przekształcenie istniejących napędów typu diesel na bardziej efektywne, przyjazne środowisku i elastyczne silniki, które mogą być zasilane np.: olejem napędowym i skroplonym gazem ziemnym; olejem napędowym i gazem ziemnym w postaci sprężonej czy olejem napędowym i biometanem. W każdym momencie dają też możliwość powrotu do konwencjonalnego zasilania wyłącznie olejem napędowym.
PromySkat
Źródło: American Power Group Corporation