Przyznawane w Wielkiej Brytanii laury często określane są mianem Oskarów branży turystycznej. Zwycięzcy wybierani są aż w 70 kategoriach. Osoby, które głosują w plebiscycie, dokonują wyboru m.in.: najlepszego ich zdaniem hotelu czy ośrodku wypoczynkowego, najlepszej agencji turystycznej, najlepszej wakacyjnej atrakcji czy najlepszego serwisu rezerwacyjnego. Jeśli chodzi o przewoźników promowych, to można głosować w trzech kategoriach.
Wybrany zostanie m.in. najlepszy operator promów i statków wycieczkowych, oferujący rozkładowe rejsy z/do Wielkiej Brytanii oraz krajowe. W tej kategorii rywalizują ze sobą: Brittany Ferries, Condor Ferries, DFDS Seaways, Irish Ferries, P&O Ferries oraz Stena Line.
Kolejna kategoria, w której w szranki stanęli m.in. przewoźnicy promowi, to najlepszy operator świadczący usługi w obrębie kanału La Manche (uwzględniane są tu również firmy kolejowe). Tutaj walczą ze sobą: DFDS Seaways, Eurostar, Eurotunnel Le Shuttle i P&O Ferries.
Wybrany zostanie również najlepszy operator promowy pod względem jakości obsługi klienta. Nominowani to: Brittany Ferries, DFDS Seaways, Irish Ferries, P&O Ferries i Stena Line.
W ubiegłym roku triumfatorem w kategoriach promowych była firma P&O Ferries, która wybrana została najlepszym operatorem promowym (drugie miejsce w tej kategorii zajęła firma Brittany Ferries, a na ostatnim stopniu podium uplasowało się DFDS Seaways) oraz najlepszym operatorem świadczącym usługi w obrębie kanału La Manche, zwyciężając z Eurostar International i DFDS Seaways.
Laureaci prestiżowych nagród mogą wykorzystywać logo British Travel Awards, które stanowić ma znak jakości.
Zwycięzcy we wszystkich kategoriach zostaną ogłoszeni 25 listopada.
PromySkat
Źródło: British Travel Awards