Relacja promowa była bardzo korzystnym połączeniem dla pojazdów ciężarowych oraz naczep. Niestety, poprzedni miesiąc miał bardzo niekorzystny bilans finansowy, i z powodu silnej konkurencji cenowej linia nie może dalej funkcjonować.
"Niemożliwością jest konkurencja z firmami transportowymi ze wschodniej Europy, które są zatrudniane jako podwykonawcy dla transportu ładunków w Danii i wykorzystują do przejazdów nie nasza linię promow,ą tylko most Storebaelt. Oznacza to, że ponoszą niższe kosztu transportu oraz oferują bardziej atrakcyjne cenowo rozwiązanie od naszej relacji promowej Kalundborg – Aarhus.” – powiedział Dyrektor Operacyjny Kattegatruten, Dettmers Birte.
Armator podejmował liczne próby znalezienia nowych klientów, aby odwrócić tendencję spadkową, ale ilość transportowanych jednostek od lat regularnie malała, a duże różnice w kosztach zatrudniania marynarzy duńskich a kierowców ze wschodniej Europy uniemożliwiały dalsze funkcjonowanie.
"Jesteśmy bardzo smutni, że 12 października musimy zamknąć trasę, ale patrząc realistycznie - po prostu nie ma już zapotrzebowania na ten serwis promowy. Dodatkowo nowe regulacje unijne o poziomie zawartości siarki w paliwie promowym wchodzące w życie w 2015 roku, jeszcze bardziej komplikują nasza sytuację; musielibyśmy przebudować promy lub zacząć kupować droższe paliwo, co w obecnej sytuacji jest dalece nieopłacalne.” - dodał Dettmers Birte.
Połączenie promowe jest obecnie obsługiwane przez prom Kattegat, wybudowany w 1996 roku. Wcześniej należał on do armatora Mols Linien, który odsprzedał relację razem z promem. Kattegat ma możliwość zabrania 65 pojazdów ciężarowych i rozwinięcia maksymalnej prędkości 20 węzłów.
Zamknięcie połączenia prawdopodobnie oznacza również koniec firmy promowej Kattegatruten.
PromySkat