"Odnotowaliśmy znaczy wzrost, bo o prawie 400 procent w czerwcu, lipcu i sierpniu, w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Obecnie mamy trzy szybkie promy i możemy zaoferować kierowcom pojazdów ciężarowych bardzo elastyczną usługę, która usprawnia transport towarów pomiędzy Jutlandią a Zelandią.” - powiedział Mikkel Hybel, Dyrektor ds. Marketingu w Mols-Linien. Początkowo wzrost był napędzany przez małe pojazdy ciężarowe, ale odnotowaliśmy również zwiększone uczestnictwo samych naczep oraz tandemów; możemy bowiem zabrać jednostki transportowe do 4,6 metrów wysokości. Bardzo szybkie promy KatExpress 1 i KatExpress 2 posiadają pokłady o wymiarach boiska piłkarskiego, dlatego pojazdy ciężarowe maja możliwość zawracania na tych promach. W portach zainstalowane zostały nowe rampy, które pozwalają na sprawny wjazd i wyjazd tych jednostek. Nasze promy realizują do 24 rejsów dziennie pomiędzy wyspami, w porannych i popołudniowych godzinach odejścia odbywają się regularnie, co godzinę. Mols-Linien planuje dodanie kolejnych odejść promów w godzinach wieczornych oraz wczesnoporannych, tak aby jeszcze bardziej usprawnić ruch dla pojazdów przewożących ładunki. Czas poszczególnych przepraw w relacjach Aarhus – Odden oraz Ebeltoft – Odden wynosi około 70 minut.
W kontekście zamknięcia połączenia promowego z Kalundborg do Aarhus przez armatora Kettegatruten, jest szansa na dalszy wzrost przewozów przez Mols-Linien. Z drugiej strony, ostatnio nasiliły się debaty wśród duńskich polityków o tym, że nie wolno dopuścić do zaprzestania operacji na tym połączeniu. Uważa się, że Mols-Linien nie podoła zwiększonemu natężeniu ruchu pojazdów ciężarowych, oraz że tylko prom Kattegat jest zdolny w czasie pogody sztormowej obsługiwać połączenie pomiędzy duńskimi portami. W związku z tym minister transportu Danii ma osobiście przyjrzeć się tej sprawie.
PromySkat