Niemiecki atomobilklub słynie przede wszystkim z badania bezpieczeństwa samochodów. Ale przedmiotem zainteresowania jego członków są nie tylko pojazdy osobowe czy motocykle. ADAC zajmuje się też testowaniem bezpieczeństwa oferowanego przez promy. W tym roku na czele zestawienia podsumowującego bezpieczeństwo 18 wziętych pod uwagę jednostek znalazł się prom Color Magic, którym operuje Color Line.
W przypadku statku norweskiego przewoźnika testerzy zwrócili uwagę na przejrzystość komunikatów dotyczących bezpieczeństwa, które umieszczone są w widocznych miejscach na pokładzie statku, jasne oświetlenie pokładu, osobne wejście na pokład dla pasażerów podróżujących bez samochodu, a także znakomicie oznaczone drogi awaryjne. W każdej kabinie na statku emitowane są też komunikaty dotyczące bezpieczeństwa. Zwrócono też uwagę na świetnie przeszkolony personel.
„Bezpieczeństwo naszych gości jest naszym priorytetem, a wyniki testu potwierdzają nasze codzienne wysiłki w osiągnięcie wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości na pokładzie” – powiedziała Jana Lüth, rzecznik prasowy Color Line. „Pozytywny wynik sprawił, że jesteśmy bardzo dumni i cieszymy się na każdego gościa, który będzie chciał przetestować zwycięzcę”.
Zbudowany w 2007 r. Color Magic może zabrać na pokład aż 2700 pasażerów oraz 550 pojazdów. Jednostka obsługuje trasę z Oslo do Kilonii.
Bardzo wysoko oceniony został też statek Mega Express II, który pływa dla Corsica Ferries - Sardinia Ferries pomiędzy włoskim Livorno oraz Bastią na Korsyce. Fachowcy docenili nowoczesność dostępnych rozwiązań, które wpływają ma wysoki poziom bezpieczeństwa wybudowanego w 2001 r. statku, oferującego też ponadprzeciętny komfort.
Każdy z pasażerów, który trafia na pokład Mega Express II, otrzymuje precyzyjną informację na temat procedur bezpieczeństwa oraz potencjalnych zagrożeń. Dokładnie oznaczona jest też droga ewakuacyjna oraz miejsca, w których znajdują się kamizelki ratunkowe oraz szalupy.
Bezpieczeństwo na 18 przetestowanych statkach badali niezależni eksperci. Specjaliści pojawiali się na pokładach statków anonimowo, rejestrując wszystkie swoje spostrzeżenia. Ujawniali się dopiero później, by przeprowadzić dodatkowe testy bądź zadać pytania załodze.
PromySkat
Źródło: ADAC