W pozwie, który został złożony w sądzie w Oslo, Kystlink żądał zapłaty kwoty 1,3 miliarda koron norweskich (ok. 142 milionów euro). Wymiar sprawiedliwości oddalił powództwo, uznając, że pojawiające się w nim zarzuty są przedawnione. Kystlink został zobowiązany do pokrycia kosztów procesowych w wysokości dwóch milionów koron norweskich.
Firma Kystlink oskarżała Color Line o to, że realizował działania, które miały utrudnić jej dostęp do portu Strömstad, w czasie gdy starała się o rozpoczęcie obsługi trasy Langesund-Strömstad. Przedsiębiorstwo prowadziło wówczas działalność jedynie na trasie Langesund-Hirtshals. Przedstawiciele Kystlink twierdzili, że Color Line od początku robił wszystko, by nie dopuścić konkurencji, a oni ponosili przez to olbrzymie straty. Kystlink wszedł na tę trasę dopiero trzy lata po złożeniu wniosku.
Firma Kystlink, a właściwie Nye Kystlink, powstała w 2006 r., po bankructwie firmy Kystlink. Jej działalność naznaczona była wieloma problemami. Prom Pride of Telemark, który czarterowała, uległ w 2007 r. wypadkowi i Kystlink nigdy więcej już z niego nie skorzystał. Kolejna jednostka – pływająca wcześniej dla Tallink Fantaasia (Kystlink zmienił nazwę na Kongshavn) – była krytykowana za stan techniczny. Ostatecznie Nye Kystlink zakończył swoją działalność w październiku 2008 r.
PromySkat
Źródło: Color Line