Wybór producenta silników to kolejny ważny etap związany z budową nowego katamaranu dla duńskiego przewoźnika. Wiadomo już, że będą to cztery jednostki napędowe, zbudowane przez MAN Diesel & Turbo – model: 20V28/33D STC. Każda z nich dostarczy 9 100 kW mocy. Zostaną one dostarczone w dwóch etapach. Pierwsze z nich trafią do australijskiej stoczni Incat Tasmania, gdzie trwa budowa statku, we wrześniu 2016 r., a kolejna dostawa nastąpi miesiąc później.
„To dla nas ważne zamówienie i mile widziany dodatek do posiadanych już przez nas referencji w segmencie szybkich promów” - powiedział Lex Nijsen z MAN Diesel & Turbo. „Jest to technicznie udoskonalona wersja naszego najnowszego, supernowoczesnego silnika, który oparty jest na naszych zdolnościach dostarczania jednostek, które charakteryzują się niezrównaną oszczędnością paliwa w swojej klasie”.
Budowa szybkiego katamaranu dla Mols-Linien ma się zakończyć w marcu 2017 r. KatExpress 3 będzie miał 109 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 1000 pasażerów oraz 411 pojazdów. Będzie siostrzaną jednostką dwóch innych szybkich promów, które powstały w stoczni Incat - KatExpress 1 i KatExpress 2. Prom będzie obsługiwał trasę Aarhus – Odden, a wraz z początkiem sezonu letniego w 2017 r. także połączenie Ebeltoft – Odden.
KatExpress 3 będzie trzecim statkiem, który zasili flotę Mols-Linien na przestrzeni czterech lat. Prawdopodobnie zastąpi on statek Max Mols - obecnie najmniejszą we flocie przewoźnika. Od 2012 r., dzięki wprowadzanym zmianom, możliwości przewozowe Mols-Linien w zakresie przepraw przez Kattegat wzrosły aż o 172 procent.
PromySkat
Źródło: MAN Diesel & Turbo