Jeden z największych rosyjskich międzynarodowych przewoźników promowych, armator St. Peter Line, przewiózł 283.000 pasażerów w pierwszej połowie tego roku. Jest to znaczny wzrost wydajności dwóch promów w stosunku do okresu styczeń - czerwiec 2012.
Prom Princess Maria, zbudowany dla Silja Line w 1981 roku, znany również pasażerom jako prom DFDS Seaways Queen of Scandinavia, przewiózł w tym roku pomiędzy St. Petersburgiem a Helsinkami 117 tys. pasażerów. Drugi prom Princess Anastasia, również bałtycki weteran, wybudowany w 1986 dla Viking Line (następnie pływał jako prom P&O Ferries Pride of Bilbao), przewiózł 165 tys. pasażerów na trasie St. Petersburg - Stockholm - Helsinki - Tallinn - St. Petersburg. Te liczby oznaczają wzrost o 14,2% dla Princess Marii oraz 21% dla Princess Anastasii – jednak nadal jest to tylko 70% możliwości tych dwóch jednostek. Dyrektor Andrej Mushkariov zakłada, że roczna liczba 800 tys. pasażerów jest możliwa to osiągnięcia w skali całego roku. Jednym z najbardziej rozwijających się rynków w tym roku jest rynek niemiecki, gdzie odnotowano 10-krotny wzrost liczby pasażerów narodowości niemieckiej, którzy coraz częściej odwiedzają Rosję.
PromySkat