Niedawno informowaliśmy o nawiązaniu strategicznej współpracy pomiędzy St. Peter Line a funduszem Maorui Capital, który ma stać się inwestorem w rosyjskiej firmie. Już teraz widać pierwsze efekty tej kooperacji. Przewoźnik zamierza przeznaczyć aż 250 milionów dolarów na najbliższe inwestycje. Jednym z owoców współpracy ze spółką Maorui Capital ma być uruchomienie już w przyszłym roku regularnego połączenia promowego pomiędzy Władywostokiem a Szanghajem. Promy w barwach St. Peter Line, kursujące na tej trasie, będą po drodze zawijać też do portów w Korei Południowej (Pusan) i Japonii (Nagasaki).
Zgodnie z planami, podczas każdego kursu na trasie Władywostok - Pusan – Szanghaj – Nagasaki – Władywostok, prom mógłby zabierać 2300 pasażerów oraz 70 pojazdów ciężarowych. Cały czas brane są pod uwagę ewentualne zawinięcia do innych portów.
Niewykluczone, że docelowo połączenie byłoby obsługiwane przez nowy prom. Obecnie analizowane są różne scenariusze. Do czasu uzupełnienia floty o kolejne jednostki, trasę na Dalekim Wschodzie mógłby obsługiwać jeden z promów pływających dziś na Bałtyku.
„To może być nowy statek, którego budowę wraz z inwestorem obecnie rozważamy w chińskiej stoczni. Może to być też przejęcie statku z rynku wtórnego” - wyjaśnia Sergiej Koteniow.
Poszukując nowych kierunków rozwoju, St. Peter Line chciałby skompensować utratę pasażerów na Bałtyku. Firma szacuje, że w tym sezonie liczba pasażerów na Bałtyku zmniejszy się o 20 procent.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami flota St. Peter Line ma się zwiększyć w latach 2016-2020 z obecnych dwóch statków do sześciu. Dwa miałyby służyć na Morzu Bałtyckim, dwa na Morzu Czarnym i dwa na Dalekim Wschodzie.
St. Peter Line to firma, która powstała w 2010 r. Przewoźnik oferuje połączenia z trzech miast – Petersburga, Helsinek i Sztokholmu. Rejsy wykonywane są przy wykorzystaniu dwóch statków – zbudowanego w 1981 r. promu Princess Maria, który wyczarterowany został od DFDS Seaways i może pomieścić 1760 pasażerów oraz 305 pojazdów, a także Princess Anastasia, który jest własnością rosyjskiego armatora i może zabrać na pokład 2500 pasażerów oraz 580 pojazdów (w przeszłości należał m.in. do P&O Ferries).
PromySkat
Źródło: dp.ru